کد خبر: ۱۰۵۹۶۶
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۹/۵

معاون راهکارهای بیمه‌گری داتین:

بازیگران صنعت بیمه باید الزام به تغییر را بپذیرند

معاون راهکارهای بیمه‌گری داتین گفت: تغییر در صنعت بیمه زمانیرخ می‌دهد که شرکت‌ها و بازیگران صنعت بیمه نیاز و الزام به تغییر را بپذیرند که این مسئله نیاز به همراهی بیمه مرکزی دارد.

به گزارش دنیای بانک و بیمه، حمیدرضا اکبری؛ معاون راهکارهای بیمه‌گری شرکت داتین با اشاره به حضور شرکت‌های فناوری در میان سودآورترین شرکت‌های جهان گفت: در لیست ۵۰ شرکت‌های بزرگ دنیا، شرکت‌های سودآوری همچون اپل و آلفابت در رده‌های اول قرار دارند، این در حالی است که بانک‌ها و بیمه‌ها پس از شرکت‌های فناوری اطلاعات هستند. شرکت‌های فناوری در جهان سودآوری بسیار زیادی دارند که نشان می‌دهد فرصتی بزرگ در این بخش وجود دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته مجموع جذب منابع در صنعت بیمه ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با نظام بانکی، به اندازه جذب منابع توسط یک بانک خصوصی کوچک است؛ همین موضوع باعث شده تا در حوزه بیمه فقط یک درصد از منابع در بخش فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری شود. این در حالی است که بخش بانکی در ایران سرمایه‌گذاری به مراتب بیشتری دارد؛ البته باید به این نکته نیز توجه داشت که میزان سرمایه‌گذاری ایران با کشورهای خارجی برتر بسیار تفاوت دارد و در جهان سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در حوزه IT می‌شود.

اکبری با بیان اینکه آنالیز اطلاعات در حوزه بیمه کلیدی است، اظهار داشت: اطلاعات در حوزه بیمه اهمیت بسیار زیادی دارد؛ روش‌های ارزیابی با توجه به ورود فناوری اطلاعات تغییر بسیار زیادی پیدا کرده و شرکت‌هایی نیز در همین راستا در ایالات متحده آمریکا ایجاد شده و بیمه‌ها نیز با ارزیابی آن‌ها می‌توانند هزینه‌ها و ریسک‌ها را برسی کنند که در ایران این موضوع محقق نشده است.

معاون راهکارهای بیمه‌گری داتین افزود: در حوزه بیمه خلق و توسعه کسب‌وکار اهمیت بسیار زیادی دارد؛ هم‌اکنون بازیگران بزرگ و جدی در حوزه فروش آنلاین بیمه در کشور وجود ندارد که باید با توسعه زیرساخت‌ها زمینه ورود و رشد بازیگران را ایجاد کنیم.

اکبری ادامه داد: در زمینه فروش الکترونیک بیمه‌نامه شخص ثالث کارمزد فروش هشت تا ۹ درصد است که مجموع درآمد آن ۱۵ هزار میلیارد تومان است و بازاری جذاب را ایجاد کرده است. ,d با تاکید بر این که باید مدل تصمیم‌گیری کلان در حوزه بیمه تغییر کند، گفت: اعتقاد دارم باید مثلث تصمیم‌سازی در حوزه بیمه تغییر کند؛ بیمه مرکزی باید در حوزه مدیریت و نگهداری شرکت‌ها ورود پیدا کند و از سویی دیگر به موضوع دانش و آگاهی مدیران و کارشناسان بخش بیمه توجه ویژه داشت تا صنعت بیمه ارتقاء پیدا کند.

اکبری درخصوص جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه گفت: فناوری اطلاعات برای صنعت بیمه کافی نیست بلکه افراد و شرکت‌هایی که تجربه فعالیت در این بخش را دارند باید حضور داشته باشند و با برخورداری از دانش لازم زیرساخت رشد و توسعه صنعت بیمه فراهم شود.

وی با اشاره به حجم گردش مالی صنعت بیمه افزود: اعتقاد دارم میزان پول در حوزه فناوری اطلاعات بیمه پایین نیست، اما کمبود دانش وجود دارد که نیاز است با بهره‌گیری از نیروهای متخصص مرتفع شود.

اکبری درباره سابقه خرید راهکارهای خارجی بیمه در ایران گفت: چند شرکت در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری سنگینی داشتند و راهکارهایی خارجی را خرید کردند که جمع هزینه آن‌ها به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، اما به دستاورد مناسبی نرسیدند و هزینه زیادی را پرداخت کردند.

معاون راهکارهای بیمه‌گری داتین ادامه داد: خدمات در حوزه بیمه بسیار زیاد است و تغییر در این بخش زمانی انجام خواهد شد که شرکت‌ها و بازیگران صنعت بیمه نیاز و الزام به تغییر را بپذیرند که این مسئله نیاز به همراهی رگولاتور یعنی بیمه مرکزی دارد.



برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربازديد‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به شبکه اطلاع رسانی دنیای بانک می باشد.
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ