کد خبر: ۸۰۷۰۴
۱۴:۲ - ۱۳۹۷/۴/۲۰

رشد استارت‌آپ های بیمه‌ای زیر سایه مخالفت‌ها

رشد استارت‌آپ های بیمه‌ای زیر سایه مخالفت‌ها

زمستان سال گذشته بود که خبر برخورد نمایندگان برخی بیمه ها با استارت آپ های بیمه ای در رسانه ها منتشر شد. نمایندگان بیمه تمام توان خود را به کار گرفتند تا بتوانند این استارت آپ ها را از گردونه رقابت خارج کنند

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، زمستان سال گذشته بود که خبر برخورد نمایندگان برخی بیمه ها با استارت آپ های بیمه ای در رسانه ها منتشر شد. نمایندگان بیمه تمام توان خود را به کار گرفتند تا بتوانند این استارت آپ ها را از گردونه رقابت خارج کنند اما ذائقه و تقاضای مردم و همچنین ویژگی های خوب استارت آپ های بیمه ای باعث شد تا روز به روز رشد کنند و به تازگی همکاری یکی از این استارت آپ ها با سازمان تامین اجتماعی به طور رسمی آغاز شد.
به گزارش فارس، ورود گوشی های هوشمند به کشورمان باعث شد تا استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی به سرعت و بر مبنای تقاضای مردم شکل بگیرند. استارت آپ ها تقریباً در همه حوزه های کسب و کار ورود پیدا کردند و تقابل سختی بین آن ها و مشاغل سنتی که عرصه را بر خود تنگ می دیدند، در گرفت. از جمله حوزه هایی که استارت آپ ها به آن ورود و به سرعت در آن رشد پیدا کردند، حوزه بیمه بود.
در حوزه بیمه، استارت آپ ها شرایطی را فراهم نمودند تا افراد بتوانند به صورت آنلاین و برخط بیمه خود را خریداری نمایند. ویژگی های خوب و ارائه خدمات نوین باعث شد تا این استارت آپ ها بیشتر مورد توجه خریداران قرار بگیرند. به عنوان نمونه بازار سنتی بیمه، امکان مقایسه را برای متقاضیان خرید بیمه فراهم نمی کرد و به دلیل شرایط سخت مقایسه بیمه ‌های مختلف و عدم شفافیت حق بیمه ‌ها، خرید بیمه در یک فضای مبهمی انجام می شد. مثلاً در بازار سنتی هنگامی که خریدار اقدام به خرید بیمه شخص ثالث از شرکتی می کرد، این آگاهی را نداشت که مبلغ حق بیمه در شرکت ‌های دیگر و یا حتی نمایندگی ‌های دیگر همان شرکت چقدر است و این در حالی است که شرکت ‌های ارائه دهنده بیمه آنلاین در گام اول اقدام به مقایسه شرایط و قیمت بیمه ‌های مختلف می کردند و خرید بیمه را به خریدی آگاهانه برای افراد تبدیل می نمودند. این نحو از ارائه خدمات بیمه ‌ای، علاوه بر راحتی بیمه ‌گزاران و متقاضیان، شفافیت را برای این صنعت به ارمغان می آورد و خریدار می ‌توانست با خیالی راحت نسبت به قیمت و شرایط بیمه ‌ای اقدام به خرید کند.
همین موضوع ارائه خدمات بهتر و شفافیت باعث شد تا نمایندگان بیمه که عرصه را بر خود تنگ تر می دیدند به مخالفت با استارت آپ های بیمه ای برخیزند. کمپینی در شبکه های اجتماعی بر ضد استارت آپ های بیمه ای به راه انداختند و حتی برخی مدیران عالی شرکت های بیمه نیز به این کمپین پیوستند. این مخالفت ها در شهریور ماه سال 96 و همزمان با کمپین تبلیغات محیطی بیمیتو به اوج خود رسید.
در زمستان سال گذشته و در ادامه مخالفت بیمه ها با استارت آپ های بیمه ای، مدیر بیمه ‌های اتومبیل شرکت بیمه ایران طی نامه ‌ای خطاب به مدیران استارتاپ‌ های فروش آنلاین بیمه، بازه زمانی 3 روزه ‌ای را تعیین نمود تا آن ها اقدام به حذف آرم، نشان و فروش هر یک از بیمه ‌های شرکت مذکور نمایند.
در نهایت همه این مخالفت ها و سنگ اندازی های شرکت های بیمه باعث نشد تا چرخ استارت آپ های بیمه ای از حرکت باز باایستد و استارت آپ ها زیر سایه همه این تهدیدات رشد کردند و به تازگی یکی از این استارت آپ ها همکاری خود را با سازمان تامین اجتماعی آغاز کرد. هفته گذشته بود که شرکت بیمیتو با همکاری الوپیک صدور آنلاین دفترچه بیمه، تمدید اعتبار، تجدید دفترچه و ارسال آنلاین بیمه را برای سازمان تامین اجتماعی در حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی ربیعی، وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی آغاز کرد.  
پیام آغاز این همکاری بیمیتو با سازمان تامین اجتماعی به شرکت های بیمه ای این بود که با همه سنگ اندازی ها، آن ها رشد کرده اند و این تقاضا و ذائقه مردم بود که باعث بقای استارت آپ های بیمه ای شد و استارت آپ ها هیچ نقشی در پیش برد کار خود نداشتند. آن ها فقط سعی کردند نیازهای مردم در این زمینه را شناسایی کنند و به این نیازها به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند. شرکت های بیمه باید این تکته را بدانند که این مردم هستند که بازاریابی برخط، خرید آنلاین، شفافیت، آگاهی و مقایسه را دوست دارند و همین عوامل موجب شده است تا استارت آپ های بیمه ای رشد کنند.
شرکت های بیمه ای باید دست از مخالفت های خود با استارت آپ های بیمه ای بردارند چرا که این مخالفت ها در نهایت ممحکوم به شکستند، همان گونه که تاکنون نیز شکست خورده اند.

 



ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربازديد‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به شبکه اطلاع رسانی دنیای بانک می باشد.
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ