کد خبر: ۸۶۲۶۹
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۷/۲۲

استقبال بانک مرکزی از امکانات پات برای روشندلان

استقبال بانک مرکزی از امکانات پات برای روشندلان

بانک مرکزی از ایران کیش و پات به دلیل اقدامات مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه برای استفاده بهینه روشندلان از نرم‌افزار موبایلی پرداخت قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، بنابر اعلام شرکت کارت اعتباری ایران کیش، در نشستی که به مناسبت بیست و سوم مهر، روز جهانی نابینایان و عصای سفید با حضور شبکه بانکی کشور برگزار شد، داوود محمدبیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: هدف از برگزاری این جلسه آشنایی با اقداماتی است که توسط بانک‌های مختلف و شرکت پرداخت ایران کیش برای روشندلان انجام شده است.

وی تصریح کرد: تا حد امکان باید سرویس‌دهی مناسبی برای روشندلان به وجود بیاید.

محمدبیگی ضمن تشکر از بانک‌ها خواست تا آن‌ها در این نشست از برنامه‌های آینده و دردست اقدام خود در این زمینه بگویند.

اعظم سادات آقایی‌پور معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از شبکه بانکی کشور درخواست کرد تا سرویس‌های خودشان را در راستای خدمات‌رسانی به روشندلان ارتقا بدهند.

وی افزود: تنها اپلیکیشن پرداختی که برای روشندلان ایران سفارش‌سازی شده اپلیکیشن پات است.

پات نماینده ۲۴ بانک برای روشندلان

شهره آقابابایی نیز در این باره اظهارداشت: شاید خیلی از بانک‌ها نتوانستند که خدمات خودشان را برای استفاده از روشندلان پیاده‌سازی کنند اما اپلیکیشن پات با ایجاد امکان انتقال وجه از مبدا ۲۴ بانک در نرم‌افزار پات توانسته به نمایندگی از این ۲۴ بانک به روشندلان خدمت‌رسانی کند.

وی گفت: اپلیکیشن پات با استفاده از قابلیت تاک بک گوشی‌های اندروید و نرم‌افزارهایی که متن را به صدا تبدیل می‌کنند، توانسته است این امکان را برای روشندلان فراهم کند تا آن‌ها از تمامی امکانات پرداختی که در این نرم‌افزار اعم از کارت به کارت، شارژاینترنت و همراه، پرداخت قبوض، دریافت موجودی، پی پات، نیکوکاری، پات سلامت، افتتاح حساب، آسان خرید، خرید بلیت قطار و هواپیما، خرید بیمه‌نامه و... وجوددارد، استفاده کنند. 

مدیر پروژه پات با تاکید بر اینکه برای بانک مرکزی بحث امنیت و رعایت نکات حساس در این اپلیکیشن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، اظهار داشت: طبق استانداردهای جهانی، روش امن‌سازی برای «سکرت اینپوت»‌ها، با اتصال هندزفری به گوشی، صورت می‌گیرد به نحوی که صدای نرم‌افزار تنها توسط شخص روشندل شنیده شده و برای اطرافیان پخش نشود.

همچنین در این نشست علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران به تشریح نیازمندی‌های نابینایان و سرویس‌های خدمات بانکی مورد نیاز این قشر پرداخت. بانک‌های حاضر نیز به برنامه‌های خود برای ارتقای سرویس‌های خدماتی بانکی به روشندلان اشاره کردند.



برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربازديد‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به شبکه اطلاع رسانی دنیای بانک می باشد.
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ