بانک رفاه

از بانک کشاورزی سود 23 درصد بگیرید

بانک کشاورزی به سپرده‌های شما در قالب اوراق سپرده سرمایه‌گذاری سود 23 درصدی می‌پردازد و اگر نگران افت ارزش پس‌اندازتان هستید، گزینه‌ای پیش روی شما قرار دارد تا به جای دریافت سود 15 درصدی بابت سپرده‌های سرمایه‌گذاری، 8 درصد بیشتر سود به دست آورید.

به گزارش دنیای بانک، پس از تصمیم هیات عامل بانک مرکزی مبنی بر صدور مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری با نرخ سود 23 درصد، بانک کشاورزی با هدف جلب رضایت مشتریان اقدام به اخذ مجوز انتشار اوراق یادشده از بانک مرکزی کرد و هم اکنون مردم می‌توانند این اوراق را با نرخ سود 23 درصدی دریافت کنند.

نکته مهم اینکه اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری به شکل گذشته نیست و این اوراق توسط بانک کشاورزی به صورت الکترونیکی با نام خریدار و البته سررسید حداکثر یکساله و نرخ سود سالانه 23 درصدی عرضه می‌شود. البته نرخ سود تعیین شده علی‌الحساب است و سود آن به صورت ماهانه و معاف از مالیات خواهد بود. حالا همه شهروندان ایرانی 18 سال به بالا می‌توانند سپرده‌های خود را نزد بانک کشاورزی پس‌انداز کنند و سود 23 درصدی بگیرند و البته ضرورت دارد تا رسیدی که بابت این اوراق دریافت می‌کنند را نزد خود نگه دارند.

گفتنی است منابعی که در قالب اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد، به رونق تولید و افزایش امنیت غذایی منجر خواهد شد و به این ترتیب سپرده‌گذاران علاوه بر دریافت سود 23 درصدی در بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان و ارتقای تولید بخش کشاورزی ایران سهیم خواهند بود.

اوراق گواهی سپرده چیست؟

سوم دی‌ماه امسال بانک مرکزی در بخشنامه‌ای شرایط انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام) را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد و چند روز بعد از این بخشنامه بانک کشاورزی مجوز انتشار اوراق یادشده را دریافت کرد. حالا مردم می‌توانند برای بهره‌مندی از منافع و سود این اوراق تا پایان سال به بانک کشاورزی مراجعه کنند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی این اوراق با شرایط زیر منتشر می‌شود:

  • نرخ سود اسمی علی الحساب: 23 درصد سالانه.
  • نرخ سود بازخرید قبل از سررسید در بازار پول: 10 درصد سالانه.
  • فروش این گواهی صرفاً به اشخاص حقیقی ایرانی بالای 18 سال مجاز است.
  • مدت این اوراق حداکثر یک ساله بوده و بانک می‌تواند ضمن رعایت سقف مدت تعیین‌شده، نسبت به انتشار اوراق مذکور با سررسیدهای مختلف کمتر از یک سال اقدام کند.
  • عرضه اولیه این اوراق از طریق بازار پول و بازار سرمایه امکان‌پذیر است.
  • عرضه اولیه اوراق منتشره در بازار پول، از طریق سیستم متمرکز داخلی بانک‌ها صورت می‌پذیرد.
  • عرضه اولیه اوراق منتشره در بازار سرمایه با مجوز بانک مرکزی و تابع قوانین، مقررات و ضوابط بازار سرمایه در این خصوص بوده و لازم است هماهنگی‌های لازم از سوی بانک با بازار سرمایه صورت پذیرد.
  • بازفروش اوراق از محل اوراق بازخریدی در بازار پول تا سقف اوراق فروش رفته و تا تاریخ سررسید مربوط، بلامانع بوده و رعایت نرخ‌های یاد شده در بازفروش اوراق نیز الزامی است.
  • معاملات ثانويه اين اوراق از طريق بازار سرمایه، براساس ضوابط مربوط امکان پذير خواهد بود.
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا