بانک رفاه

استراتژی بیمه دی برای کاهش خسارت

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، یکی از وظایف اصلی شرکت های بیمه در مقابل بیمه گذاران پرداخت خسارت در صورت حوادث احتمالی انهاست . برای بعضی از شرکت ها ، خسارت پرداختی بعضا در برخی از دوره ها افزایش پیدا می کند و انها را با مشکلاتی روبرو می کند بنابراین  شرکت ها برای جبران خسارت مالی ، اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی می کنند و با بازگشت سرمایه وضعیت شرکت را بهبود می بخشند . در واقع شرکتها با  قسمتی از سود به دست آمده و سرمایه گذاری مجدد آن نیز توان مالی شرکت را افزایش می دهد . 

بر اساس این گزارش ، در آمد حق بیمه تولیدی بیمه دی در شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و 470 میلیارد ریال شده است که نسبت به دوره مشابه  در سال گذشته بیش از 18 درصد رشد داشته است . شرکت  بیمه دی در دوره مورد بررسی  ، یک هزار و 494 میلیارد ریال  خسارت پرداخت کرده است که نسبت به سال قبل 38 درصد بیشتر خسارت به مشتریان خود پرداخت کرده است . 
بر این اساس ، شرکت بیمه دی در شش ماهه بر اساس حق بیمه تولیدی مبلغ یک هزار و 137 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام داده است .  ترکیب این سرمایه گذاری این گونه بوده که مبلغ 645 میلیارد ریال در بخش کوتاه مدت و 482 میلیارد ریال در بخش بلند مدت سرمایه گذاری کرده است .  نکته جالب توجه اینکه شرکت در سال جاری سرمایه گذاری کوتاه مدت خود را 20 درصد کاهش داده و در عوض سرمایه گذاری بلند مدت خودت را 30 درصد افزایش داده است . 
سرمایه گذاری های بلند مدت برخلاف کوتاه مدت تنها در بخش بانکی  یا بخش های زود بازده نیست بلکه  سرمایه گذاری در شرکت ها و پروژه های با بازدهی بالا  است . 
شایان ذکر است که  شرکت بیمه دی در شش ماهه نخست سال جاری زیان انباشته شرکت را 28 درصد کاهش داده و توانست سود خالص شرکت را 30درصد افزایش دهد . سود خالص شرکت در این شش ماه 246 میلیارد ریال است که برای هر سهم 98 ریال کنار گذاشته است. زیان انباشته شرکت یک هزار و 214 میلیارد ریال بوده که نسبت به شش ماهه نخست سال 95 معادل  28 درصد زیان شرک کاهش پیدا کرده است . 
از موارد جالب توجه در ترازنامه شرکت طی شش ماه کاهش 83 درصدی شرکت به بیمه گران و بیمه گران اتکایی است  که از مبلغ 651 میلیارد ریال در سال 95 به مبلغ 108 میلیارد ریال رسید . در مقابل مطالبات از بیمه گران نیز با افزایش 267 درصدی از مبلغ 27 میلیارد ریال به 100 میلیارد ریال رسید.
 
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا