بانک رفاه

استقرار نظام نوین مدیریتی در بیمه ایران

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، نشریه پیام بیمه ایران در ویژه نامه ششمین مجمع فصلی بیمه ایران به تشریح ضرورت و فرآیند اسقرار نظام نوین مدیریتی در این شرکت پرداخت. در نظام نوین مدیریتی بیمه ایران، شبکه بزرگ نمایندگان و تمام واحدهای اجرایی بر اساس یک سازو کار سازمان یافته و از پیش تعریف شده ؛ سنجش، ارزیابی و رتبه بندی می شوند.این ارزیابی و رتبه بندی فقط به خروجی و عملکرد نمی پردازد بلکه به منابع و ورودی ها نیز توجه می کند و در اصل نشان می دهد که عملکرد یک واحد اجرایی در قبال منابعی که دارد چگونه است.

نو بودن این شیوه در بیمه ایران، برگزاری مستمر شش دوره مجمع فصلی، الگوبرداری از اهداف سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی و اجرای آن در یک مجموعه دولتی بزرگ از جمله دلایل اهمیت پیاده سازی نظام نوین مدیریتی در بیمه ایران است.تاکید بر تشویق مدیران برای بهبود عملکرد و نه جذب و خرج منابع بیشتر، ایجاد یک رقابت داخلی بین واحدهای اجرایی، شفاف سازی و قابل مقایسه بودن عملکرد مراکز مسئولیت با یکدیگر و عملکرد گذشته و نیز تلقی هر واحد اجرایی و نمایندگی به عنوان یک مرکز سود و نه یک مرکز هزینه از جمله نتایج اجرای نظام نوین مدیریتی در شرکت بیمه ایران است.منبع: صنعت بیمه

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا