بانک رفاه

افزایش خدمات ارزی بانک توسعه صادرات

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، پارسا در بخش خدمات، مبلغ اعتبار اسنادی وارداتی و بروات معادل ۸۵۸ میلیون دلار و اعتبار اسنادی صادراتی و بروات معادل ۸۴ میلیون دلار بوده است.
همچنین ضمانت‌نامه‌های ریالی صادره نیز در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۲۵۳ میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل از ان ۱۱۰ درصد رشد داشته است.
تعداد ضمانت‌نامه‌های صادره نیز در سال ۱۳۹۵ با رشد ۷۸ درصدی بالغ بر ۸۰۳ فقره بوده است.
بررسی ها نشان می دهد ، رشد خدمات ارزی مانند ضمانتنامه ها و گشایش اعتبارات اسنادی در بانک توسعه صادرات به دلیل احیای روابط بین المللی و کارگزاری بین بانکی بوده است.
مجموع تسهیلات پرداختی ارزی و ریالی در سال گذشته معادل ۵۸۵۵۲ میلیارد ریال است.
همچنین پارسال تسهیلات پرداختی در بخش سرمایه در گردش ۴۰۸۷۹ میلیارد ریال است.
حدود ۷۰ درصد تسهیلات اعطایی به منظور تامین مالی بنگاههای اقتصادی و ۳۰ درصد نیز در بخش ایجاد و راه اندازی طرح های جدید اعطا شده است.
مانده تسهیلات بانک در پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۷۲۶۸۴ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان ۲۳ درصد افزایش داشته است.
بانک توسعه صادرات ایران برای تأمین تسهیلات پرداختی در سال ۱۳۹۵ از محل منابع ریالی خود معادل ۲۵۱۱۷ میلیارد ریال و از منابع ریالی صندوق توسعه ملی ۶۹۵۱ میلیارد ریال استفاده کرده است.
تسهیلات اعطایی در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۶۱۶ فقره بوده است که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.
سپرده‌های ارزی و ریالی بانک در سال ۱۳۹۵ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته که اغلب مربوط به سپرده‌های صندوق توسعه ملی به منظور تأمین منابع تسهیلاتی است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا