بانک رفاه

افزایش سرمایه بیمه البرز در انتظار تصمیم هیات مدیره

اعضای هیات مدیره بیمه البرز روز پنجشنبه 17 شهریور 1401 دور هم جمع می‌شوند تا درباره افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 26 هزار و 846 میلیارد و 856 میلیون ریال به 35 هزار میلیارد ریال تصمیم‌گیری کنند. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته شرکت انجام خواهد شد.

به گزارش دنیای بانک، قرار است افزایش سرمایه بیمه البرز از محل سود انباشته به میزان 5 هزار و 651 میلیارد و 144 میلیون ریال از محل سود انباشته و 500 میلیارد ریال از محل اندوخته انجام گیرد. پیش از این اعلام شده بود که تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه در هیات مدیره بیمه البرز روز چهارشنبه 16 شهریور امسال صورت می‌گیرد که بر اساس اعلام جدید این شرکت تصمیم‌گیری با یک روز تاخیر در 17 شهریور 1401 انجام خواهد شد.

هدف از افزایش سرمایه بیمه البرز اصلاح ساختار مالی عنوان شده و ارزش اسمی هر سهم 1000 ريال و تعداد سهام قابل انتشار هم 6 میلیارد و 151 میلیون و 144 هزار سهم خواهد بود.

نسبت حق بیمه تولیدی بیمه البرز به کل صنعت بیمه در کشور در پایان سال گذشته 5.99 درصد بوده و نسبت مبلغ خسارت پرداختی این شرکت به کل صنعت هم 5.61 درصد اعلام شده است. ضریب خسارت بیمه البرز در سال 1400 هنوز اعلام نشده اما ضریب خسارت این شرکت در سال 99 بر اساس اعلام رسمی بیمه مرکزی 71 درصد بوده است.

  • چشم‌انداز آینده بیمه البرز با افزایش سرمایه

هیات مدیره بیمه البرز در حالی 17 شهریور امسال باید درباره افزایش سرمایه شرکت تصمیم نهایی خود را اعلام کند که انتظار دارد با این تصمیم نسبت توانگری مطلوب  شرکت براساس مقررات بیمه مرکزی جهت حفظ مجوز قبولی اتكایی حفظ و ظرفیت قبولی ریسک هم افزایش یابد. از سوی دیگر اعلام شده که به دلیل شرایط تحریمی و محدودیت در واگذاری اختیاری ریسک، افزایش سرمایه باعث می‌شود تا ظرفیت سهم نگهداری حق بیمه بهبود یابد و از سوی دیگر موجب افزایش سودآوری و بازدهی شرکت و سهامداران به علت افزایش ظرفیت نگهداری بیمه‌نامه‌های صادره و افزایش ظرفیت قبولی خواهد شد.

گفتنی است مجمع عمومی فوق العاده بیمه البرز پیش از این  در 31 تیرماه سال 1400 هیات مدیره را موظف کرده بود تا سرمایه شرکت از محل سود انباشته، اندوخته سرمایه‌ای و سایر روش‌ها جهت ارتقاء توانگری مالی و اصلاح ساختار مالی افزایش دهد. یکی از دلایل بیمه البرز برای افزایش سرمایه خود، افزایش سهم شرکت در پوشش اتکایی ریسک شرکت‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی در قالب کنسرسیوم‌های بیمه‌ای است.

نسبت‌های مالی و شاخص‌های کلیدی بیمه البرز

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا