بانک رفاه

امضای تفاهم همکاری بانک ملت و توسعه کره جنوبی

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، علی رستگار مدیرعامل بانک ملت عصر سه شنبه ابراز امیدواری کرد امضای این تفاهمنامه شروع همکاری بین دو بانک باشد و بتوانیم سطح روابط دو کشور را به سال ۲۰۱۱ برسانیم .
وی اظهار داشت: بانک ملت به عنوان بزرگترین بانک کشور آمادگی انتقال فناوری از سوی بانک توسعه کره جنوبی را دارد و از آن حمایت می کند.
به گفته وی، ایران کشوری بزرگ با ظرفیت های متنوع است و هم اکنون بانک ملت در پروژه های زیادی در کشور نظیر نفت و انرژی حضور دارد.
رستگار با بیان اینکه ایران بازار خوبی برای سرمایه گذاری است که کره جنوبی می تواند برای آن اقدام کند، افزود: بانک ملت به عنوان بزرگترین بانک کشور پس از برجام تلاش کرد با توجه به شبکه گسترده دنیا برای فعالان اقتصادی فرصت ها را مهیا کند.
وی ادامه داد: به همین منظور نشست های متعددی با روسای بانک های دیگر کشورها داشته ایم.
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اینکه اقتصاد کره جنوبی در آسیا رتبه چهار و در دنیا سیزدهم است گفت: پیش از تحریم ها سطح مبادلات بین دو بانک ۱۷ میلیارد دلار بود که سعی داریم نه تنها به همان سطح گذشته برسیم بلکه تلاش می کنیم برای انتقال تکنولوژی به کشور نیز اقدام کنیم.
رستگار تاکید کرد: واردات کشور نباید مثل گذشته باشد بلکه باید تلاش شود واردات ارزش افزوده تولید کند و تقویت کننده زیر ساخت ها باشد.
وی اظهار داشت: همه تلاش این است فناوری را برای سرمایه گذاری بیشتر توسعه دهیم.
وی گفت، بانک ملت درنظر دارد نسبت به انعقاد تفاهمنامه همکاری با بانک توسعه کره جنوبی در زمینه های مختلف بانکی اعم از اعطای تسهیلات کوتاه مدت و بلندمدت در قالب فاینانس و ریفاینانس ،گشایش اعتبارهای اسنادی ، ارسال و دریافت حواله های ارزی ، انجام معاملات ارزی و برخی موضوع های دیگر همکاری کند.
سپس « لی دونگ جئول » مدیرعامل بانک توسعه کره جنوبی گفت: بانک توسعه در سال ۱۹۵۴ تاسیس شده و بیش از ۶۰ سال قدمت دارد ؛ این بانک کاملا دولتی و از اعتبار دولت برخوردار است.
وی در پایان گفت: امضای این تفاهم نامه برای دو بانک برد- برد است.
به گزارش ایرنا، خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی عصر یکشنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشکل از ۲۳۶ نفر از مسئولان و رئیسان بزرگ ترین شرکت های کره ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور، وارد تهران شد.
دوشنبه (دیروز) در حضور رئیسان جمهوری ایران و کره جنوبی، ۱۹ سند همکاری امضا شد.
بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ۲۰۱۵ حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و ۳۵ میلیون دلار و صادرات به آن کشور ۲۵۰ میلیون دلار بود.
پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیک، قطعات ترمز خودرو، کاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین کالاهای وارداتی ایران از کره جنوبی به شمار می رود.
بوتان، پروپان، هیدروکربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این کشور است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا