بانک رفاه

ایمن‌سازی شعب بانک‌ها در برابر کرونا

 

در این شرایط ویژه، تصمیم‌گیری برای چگونگی حضور همکاران نیز پیچیده شده، زیرا از یک‌سو مشتریان و مسیٔولین، توقع تداوم بی‌کم‌و‌کاست خدمت‌رسانی بانک‌ها را دارند و از سوی دیگر، اضطراب همکاران در اثر هراس از ابتلا و بدتر از آن، انتقال به خانواده، توجه بیش‌تری را ضروری می‌سازد.

برای مدیران نیز، ایجاد توازن بین هر دو خواسته‌ی به‌حق، نه تنها سخت بلکه گاهی غیرعملی است. وقتی به حضور پنجاه درصدی همکاران در شعب، عمل می‌شود، مدت‌ حضور و انتظار مشتریان در شعب و در نتیجه، ازدحام افزایش می‌یابد که خود، عاملی برای ابتلای بیش‌تر است. در حالتی که شعبه‌ها یک در میان باز و بسته می‌شوند نیز، مشتریان به شعب نزدیک‌تر می‌روند که باز افزایش ازدحام را درپی دارد. تعطیلی کلی نیز ممکن نیست، زیرا مدت زمان آن قابل پیش‌بینی نبوده و این، بیش‌تر کشورها را با چالشی جدی مواجه ساخته است.

در این میان، همکاران بانکی نیز، پا‌به‌پای تمامی خدمت‌گذاران، از هیچ کوششی برای گره‌گشایی از کار خلق، فروگذار نکرده‌اند. از ارایٔه‌ی خدمات روزانه‌ی معمول گرفته تا ارایٔه‌ی تسهیلات به کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از کرونا و ودیعه‌ی مسکن، تا هم‌وطنان، درد و رنج کم‌تری را تحمل کنند و همکارانم لبخندی هر چند کوچک بر چهره‌ی آنان بیافرینند.

برای هفته‌ی آتی، برنامه‌های مصون سازی بیش‌تری اندیشیده شده که علاوه بر توزیع بیش‌تر اقلام و همچنین تأکید بر منع ورود مشتریان بدون ماسک به شعب (که گاهی تنش‌زا می‌شود)، اختیار تصمیم‌گیری برای تعطیلی برخی شعب یا چگونگی حضور پنجاه درصدی، حتی بیش‌تر یا کم‌تر به مدیران شعب تفویض شده، تا بر حسب اقتضاء هر شعبه عمل کنند.

ضمن عرض تشکر و خداقوت به تمامی خواهران و برادرانم در #بانک_صادرات_ایران و بوسه بر دست و بازوی آنان و نیز توصیه‌ی مجدد به رعایت موارد ایمن‌سازی و تشویق مشتریان به استفاده از خدمات غیرحضوری، امیدوارم این روزهای دشوار را با سربلندی پشت سر بگذاریم تا بار دگر روزگار چون شکر آید.

* مدیرعامل بانک صادرات ایران

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا