بانک رفاه

بازده ۲۸ درصدی سهام بانک ایران زمین

بررسی‌های دنیای بانک نشان می‌دهد که بازده سهام بانک ایران زمین در یک ماه گذشته حدود ۲۸ درصد بوده و در هفته روز گذشته هم رشدی ۱۳ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که بازده صنعت بانکداری در یک ماه گذشته ۱۴ درصد و در ۷ روز اخیر تنها ۷ درصد بوده و رشد بازده نماد وزمین از رشد شاخص بورس و فرابورس هم بیشتر بوده است.

این گزارش می‌افزاید: قیمت هر سهم بانک ایران زمین از ۱۰۲۳۰ ریال در چهارم مردادماه امسال به ۱۳۱۱۱ ریال در پایان معاملات روز ششم شهریورماه رسیده بود که همزمان با منفی شدن شاخص بازار سهام در روز هفتم ماه جاری قیمت هر سهم بانک ایران زمین به ۱۲۸۸۲ ریال رسیده است.

افزایش سرمایه بانک ایران زمین از جمله خبرهایی است که سهامداران و فعالان بازار سهام آن را رصد می‌کنند و بانک در آخرین اطلاعیه شفاف‌سازی‌اش به سهامداران توصیه کرده که طرح توجیهی افزایش سرمایه افشا شده  تا زمان رسیدگی به ابهامات حوزه‌های نظارتی (بانک مرکزی و سازمان بورس) ملاک تصمیم‌گیری سهامداران قرار نگیرد.

در این اطلاعیه که تیرماه امسال منتشر شد، با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک آمده است: ؛ بانک ایران‌زمین در راستای دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه بانک مرکزی برای بهبود سرمایه نظارتی و درنهایت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مکلف به افزایش سرمایه بوده و در این رابطه نسبت به تهیه طرح توجیهی افزایش سرمایه و اخذ نظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی و افشای آن در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ اقدام کرده است؛ بنابراین هیات‌مدیره بانک ایران‌زمین برای به‌روزرسانی صورت‌های مالی حسابرسی شده در سال‌جاری همچنین اخذ مجوزهای لازم تلاش خواهد کرد.

بانک ایران ‌زمین با نماد «و زمین» اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ که هنوز حسابرسی نشده است را منتشر کرده که بر اساس آن درآمد کارمزدی این بانک با ۹۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته آن از ۴۶۴میلیارد و ۷۳ میلیون ریال به ۹۰۵میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال رسیده است. همچنین هزینه‌های مالی بانک نیز حدود ۹۹درصد کاهش داشته است. بانک ایران‌زمین با سرمایه ثبتی چهار هزار میلیارد ریالی توانسته از محل تسهیلات اعطایی چهار هزار و ۵۷۶میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال درآمد شناسایی کند.

این بانک تاکنون ۷۴هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۳۰۵میلیون ریال بابت سپرده‌های بانکی هزینه پرداخت کرده است؛ اما در عین ‌حال ۱۰ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سود خالص از سرمایه‌گذاری‌ها کسب کرد. بانک ایران‌زمین همچنین در سال مالی ۱۳۹۹ به میزان ۱۰ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سود سرمایه‌گذاری کسب کرد که در مقایسه با عدد ۶ هزار و ۵۹۳میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به میزان ۵۶درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا