بانک رفاه

بانکداری موفق بانک ملت در ۸ ماه

به گزارش دنیای بانک و بیمه، بانک ملت از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۶۰ هزار و ۳۳۸ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال از محل تسهیلات پرداخت شده درآمد مشاع داشته است، در حالی که در این مدت ۹۵ هزار و ۹۰۶ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال سود به سپرده‌گذاران پرداخت کرده و به این ترتیب درآمد بانک از محل تسهیلات دریافتی پس از کسر سود پرداختی به سپرده‌گذاران در ۸ ماه نخست امسال ۶۴ هزار و ۴۳۲ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال برآورد می‌شود.

نگاهی به کارنامه بانک ملت در پایان دوره منتهی به ۳۰ آبان‌ماه امسال نشان می‌دهد که از مجموع مانده تسهیلات بانک سهم تسهیلات ارزی ۳۴.۷ درصد، سایر تسهیلات ۲۵.۹ درصد، مشارکت مدتی ۱۶.۱ درصد و فروش اقساطی ۱۰.۲ درصد بوده است. همچنین از کل درآمد شناسایی شده تا پایان آبان‌ماه امسال از محل پرداخت تسهیلات و اعتبارات بانک ملت، سهم درآمد از محل سایر تسهیلات ۳۹.۵ درصد، تسهیلات مشارکت مدنی ۱۶.۳ درصد، فروش اقساطی ۱۵.۹ درصد و تسهیلات ارزی ۱۲.۶ درصد برآورد شده است.

کالبدشکافی سپرده‌های بانک ملت

ارزیابی ترکیب سپرده‌های مختلف در مانده سپرده‌های بانک ملت در پایان آبان ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که ۲۳.۸ درصد از کل مانده سپرده‌های بانک، سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، ۲۱ درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ارزی و ریالی و ۱۶.۵ درصد سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت است. همچنین از کل سود پرداختی توسط بانک ملت در هشت ماه نخست امسال به سپرده‌گذاران، ۵۲ درصد سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت ریالی، ۲۴.۴ درصد سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، ۱۸.۴ درصد سود سپرده‌های گواهی سپرده سرمایه‌گذاری، ۱.۶ درصد سود سپرده‌های ارزی و ۳.۶ درصد هم سود سپرده‌های سایر اختصاص یافته است.

نمره بیگدلی در ۸ ماه

روند عملکرد بیگدلی و اعضای هیات مدیره بانک ملت در ۸ ماه اخیر نشان‌دهنده ایجاد یک تونل مطمئن برای کسب درآمد پایدار مشاع از محل درآمد پرداخت تسهیلات و کاهش هزینه تمام شده قیمت پول است. تداوم این روند و جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده و حفظ سپرده‌های بانکی به عنوان مبنای تجهیز منابع بانک از یک سود و همچنین تلاش برای افزایش کارایی و کیفیت درآمدهای ناشی از درآمد تسهیلات اعطایی می‌تواند روند سودسازی بانک ملت از محل درآمدهای مشاع بانک را تحکیم ببخشد. البته استمرار سودآوری بانک ملت، مشروط به افزایش سطح درآمدهای غیرمشاع بانک و بهبود کارایی منابع غیرمشاع بانک و حرکت به سمت کارمزدگرایی در ارائه خدمات و نظایر آن است. اعضای هیات مدیره بانک ملت در سال‌های پیش رو می‌توانند و روند حرکتی سال‌های گذشته هم نشان از آن دارد که بانک یادشده در جاده بهبود کیفیت درآمدها و مدیریت هزینه‌ها با هدف افزایش سود قرار دارد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا