بانک رفاه

بانک ایران زمین پوست اندازی می کند

بانک ایران زمین سهام شرکت‌های زیرمجموعه شرکت توسعه تجارت داتام را روی میز فروش گذشته و می‌خواهد سهام‌‌ خود در نزد برخی شرکت‌ها، پروژه‌ها و زمین و مستغلات را از طریق مزایده عمومی و با بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشد. پشت صحنه این فروش تدریجی دارایی‌های بانک ایران زمین، رازی نهقته است و آن راز آینده این بانک و ارزش سهام وزمین را تعیین می‌کند.

به گزارش دنیای بانک، شرکت توسعه تجارت داتام وابسته به بانک ایران زمین است که در سال‌های اخیر بخشی از مطالبات بانک یادشده از تعاونی مولی‌الموحدین، در قالب وثیقه ملکی به شرکت مذکور منتقل شده که با فروش این دارایی‌ها انتظار می‌رود که سود مناسبی برای بانک به همراه داشته باشد.

  • جزییات مزایده بزرگ ایران زمین

بر اساس اعلام رسمی بانک ایران زمین، شرکت توسعه تجارت داتام متعلق به این بانک درنظر دارد سهام شرکت هایی پیوست را از طریق مزایده عمومی و به باﻻترین قیمت پیشنهادی ارائه شده بابت ﻫر یک از شرکت های مورد مزایده، با رعایت مبلغ تعیین شده به عنوان پایه مزایده واگذار کند. به این ترتیب متقاضیان جهت خرید اسناد مزایده مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ ریال به حساب شماره ۱-۸۳۴۷۳۸-۸۴۰-۵۰۰ و شبا ۰۱-۷۳۸۰-۸۳۴-۸۴۰۰۰-۰۵۰۰-۰۶۹۰ir76 – به نام شرکت توسعه تجارت داتام (مزایده گذار) نزد بانک ایران زمین واریز کرده و جهت دریافت اسناد مزایده همراه با فیش واریزی به آدرس شرکت توسعه تجارت داتام واقع در تهران، دروس، میدان هدایت، خیابان شادلو، پلاک ۱۴، طبقه چهارم مراجعه کنند.

جزییات این مزایده بزرگ نشان می‌دهد که قرار است سهام بانک ایران زمین در ۱۸ پروژه یا شرکت روی میز مزایده قرار گیرد که خریداران و متقاضیان تنها فرصت دارند تا ۲۳ تیرماه امسال برای دریافت اسناد مزایده اقدام کنند. برنده نهایی هم قرار است ساعت ۱۵ روز ششم مردادماه اعلام شود.

با توجه به اینکه اکثر این پروژه‌ها ماهیت ملکی چه در قالب زمین مسکونی و تجاری و یا مستغلات مناسب برای پروژه‌های بزرگ نظیر هتل‌سازی، تفریحی و حتی بیمارستانی است، با در نظر گرفتن رشد قیمت زمین در طی سال‌های اخیر، پیش‌بینی می‌شود که با فروش این دارایی‌ها بانک به سود بالایی دست پیدا کند.

بانک ایران زمین به عنوان یک بانک دارایی‌محور با برخورداری از دارایی‌های خاص و ارزشمند، تصمیم دارد به تدریج از میراث گذشته را واگذار کند تا بتواند در آینده گام‌های بلندتری برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار پول با تکیه بر نوآوری‌ها و فناوری‌های روز را به دست آورد.

هرچند بانک ایران زمین در دوره مدیریت فعلی‌اش توانسته تا مدل کسب و کار خود را متناسب با نیاز مشتریان تغغییر دهد اما بخش زیادی از افق آینده بانک با تبدیل بخشی از دارایی‌ها به سرمایه و بهبود شاخص‌های کفایت سرمایه، محقق خواهد شد و تهدیدی متوجه بانک یادشده بابت زیان انباشته گذشته نیست چرا که میزان دارایی‌های بانک بیش از زیان انباشته برآورد می‌شود.

  • افزایش خیره‌کننده دارایی‌ها

نگاهی به روند خیره کننده دارایی‌های بانک ایران زمین به ویژه سایر دارایی‌ها نشان می‌دهد که این بانک در تغییر ریل‌گذاری خود برای تبدیل بخشی از دارایی‌های فیزیکی خود به سرمایه‌ای مبتنی بر بانکداری دیجیتال و گام نهادن در مسیر سودآوری، مسیر همواری در پیش دارد. از این منظر زیان انباشته ثبت شده در صورت‌های مالی بانک تنها با فروش بخشی از دارایی‌های مازاد رفع خواهد شد و این بانک می‌تواند در آینده نزدیک با افزایش سرمایه و همچنین اجرای برنامه‌هایی در دست اجرا، هم بازده سرمایه‌گذاری خود را افزایش و هم منابع پایداری را با ارائه خدمات متفاوت و متمایز به مشتریان به دست آورد.

  • بانک دانش‌بنیان و دیجیتال

بانک ایران زمین چندسالی است که خود را متفاوت و متمایز از دیگر بانک‌ها ساخته و در مسیر دیجیتال شدن گام‌های موثری برداشته است. به گونه‌ای که می‌توان اذعان کرد نبض بانکداری دیجیتال و هوشمند در این بانک متفاوت می‌زند. نخستین نشانه‌های روشن تغییر محیط زیست و مدل کسب و کار ایران زمینی‌ها را می‌توان در تولد بانکداری دیجیتال مبتنی بر نیاز حال و آینده مشتریان مشاهده کرد. سال ۱۴۰۰ سال تولد دوباره و یک رنسانس در بانک ایران زمین است. منتظر تحولات متفاوت و متمایز در این بانک باشید.

جمع کل دارایی‌های بانک ایران زمین از ۱۳۹۱ تا ۹ ماهه نخست ۱۳۹۹ – ارقام به میلیون ریال است

[wpdatatable id=101 table_view=regular]

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا