بانک سپه سایت بانک سپه را قبول ندارد!

وب سایت‌های رسمی بانک‌ها از اصلی‌ترین منابع ارتباطی بین مشتریان، ذی‌نفعان و البته مدیران بانک‌ها به شمار می‌رود و شاید بانک سپه تنها یک نمونه نادر و عجیب است که در سایت رسمی‌اش از خود محتوای وب‌سایت بانک رفع مسئولیت می‌کند! موضوعی پرسش‌برانگیز در دنیای بانکداران و شاید عادی ازنظر مدیران بانک سپه.

خیلی نیاز به توضیح نیست وقتی شما به سایت رسمی بانک سپه به نشانی https://www.banksepah.ir/ مراجعه می‌کنید شرایط و مقررات استفاده از وب‌سایت بانک سپه با شما در میان گذاشته‌شده که شاید کمتر مشتری این بانک از آن اطلاع داشته باشد. عجیب‌تر اینکه در همین شرایط اعلام‌شده، آمده است که این وب‌سایت فقط برای اطلاع‌رسانی ایجادشده و بانک سپه هیچ‌گونه تعهد قانونی در قبال این وب‌سایت ندارد! و تنها دو سایت www.banksepah.ir و www.ebanksepah.ir به‌عنوان سایت‌های رسمی بانک سپه معرفی می‌شوند!

حالا باید از محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه این سؤال را مطرح کرد که وقتی خودتان سایت رسمی خودتان را هم قبول دارید و هم اعلام کرده‌اید که تعهدی در قبال آن ندارید، پس مشتریان بانک چگونه به اطلاع‌رسانی بانک سپه می‌توانند اعتماد کنند؟

کافی است هیئت‌مدیره بانک سپه یک‌بار این شرایط را بخوانند و از آن رفع ابهام کنند و برای اینکه مستند باشد لینک آن در اینجا آورده شده است: https://www.banksepah.ir/382/Terms.aspx یا اینکه به وب‌سایت رسمی بانک مراجعه و در منوی درباره بانک، گزینه مقررات استفاده از سایت را انتخاب کنید تا با یک توافق‌نامه یک‌جانبه بانک سپه با کاربران خود مواجه شوید.

شرایط عجیب در وب‌سایت رسمی بانک سپه!

این وب‌سایت شرایط توافق استفاده قانونی و خدمات بانک سپه را به شما ارائه می‌دهد، بنابراین قبل از هر چیز ابتدا نکات لازم زیر را بخوانید:

 رفع مسئولیت:

– این وب‌سایت (www.banksepah.ir) فقط به‌منظور اطلاع‌رسانی ایجادشده و بانک سپه هیچ‌گونه تعهد قانونی در قبال این وب‌سایت ندارد.

– تنها دو سایت www.banksepah.ir و www.ebanksepah.ir به‌عنوان سایت‌های رسمی بانک سپه معرفی می‌شوند.

– کلیه اطلاعات قابل‌دسترسی فقط به‌عنوان اطلاعات عمومی است و مبنای تصمیم‌گیری تجاری نیست.

– قابل‌ذکر است که اطلاعات جمع‌آوری‌شده تقریبی و خلاصه‌شده هستند و ممکن است به‌مرورزمان تغییر پیدا کنند.

– اگرچه که آمار طراحان این وب‌سایت از صحت معینی برخوردارند اما در حقیقت ممکن است این اطلاعات دقیق نباشند.

– بانک سپه در قبال از بین رفتن اطلاعات و یا هرگونه خسارتی چه مستقیم و چه غیرمستقیم هیچ‌گونه مسئولیتی را نمی‌پذیرد و تضمینی در برابر اطلاعات اقتصادی و موثق یا به‌روز را نمی‌دهد.

– بانک سپه برای ورود هرگونه خسارت مستقیم یا غیرمستقیم ازجمله خسارات خاص اتفاقی یا خســــارات متعاقب را که از طریق استفاده این وب‌سایت نمی‌پذیرد؛ بنابراین در صورت ورود هرگونه خسارت به هر دلیل که ناشی از هرگونه نارسایی، خطا، نقص، اشتباه، بی‌دقتی و غیره که در اثر استفاده از این وب‌سایت و یا مطالب و اطلاعات و سرویس‌های آن یــا هرگونه در دسترس نبودن این وب‌سایت یا بخشی از آن را بانک سپه قبول مسئولیت نخواهد کرد.

– به خاطر داشته باشید که جمع‌کردن هرگونه اطلاعات از این وب‌سایت یا مسئولیت خودتان است و بانک سپه خسارت‌های مستقیم یا غیرمستقیم به وجود آمده به هر دلیل را نمی‌پذیرد و اگر از این طـــریق دچار ویروس کامپیوتری شوید از مسئولیت بانک سپه خارج است.

– پیوند و ارتباط با سایر سایت‌هایی که در این وب‌سایت گردآورده شده صرفاً برای اطلاع‌رسانی و راحـتی شما استفاده‌کننده محترم می‌باشد و بانک سپه هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال استفاده از آن را به عهـــده نخواهد گرفت و این دلیل بر تأیید مطالب گنجانده‌شده نمی‌باشد.

– بانــک ســپه هیچ‌گونه نامه الکترونیک را در این وب‌سایت تأیید نکرده و همچنین تضمین در قبال لیست نامه‌های الکترونیکی که از طریق اینترنت باشد نمی‌کند.

– از مشتریان گرامی مؤکداً درخواست می‌گردد که از هرگونه مراجعه و یا درج اطلاعات حساب یا کارت خود در وب‌سایت‌های متفرقه و ناشناس که عمدتاً دارای آدرس‌های به‌ظاهر معتبر و مأنوس هستند، خودداری کنند تا از عواقب ناگوار آن پرهیز شود.

دریافت خسارت از مشتریان!

درصورتی‌که شما باعث وارد آوردن خسارت مستقیم یا غیرمستقیم به بانک شوید بدین‌وسیله شما متعهد می‌شوید که این خسارت‌ها را به‌طور کامل پرداخت نمایید.

تغییر و خاتمه دادن:

بانـــک سپه می‌تواند بدون هیچ‌گونه دلیل و اطلاعی سرویس‌دهی از این وب‌سایت راخاتمه دهد و ایــن کار بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی صورت خواهد گرفت.

اختیارات استفاده شما:

– مطالب این وب‌سایت‌ها را بخوانید.

– با این وب در تماس باشید. مطالب آن را منتشر کنید، بازسازی نمایید منوط به اینکه منبع و مأخـــذ مطالب ذکر شود و متن آن‌ها دست‌کاری نشود از آن‌ها برای سود شخصی یا تجاری استفاده نگردد.

حفظ حریم خصوصی:

بانک سپه حریم خصوصی شما در قبال این سایت را موارد زیر می‌داند:

– استفاده‌کننده از این وب‌سایت می‌تواند بدون دادن هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره خود گزارش‌های مالی منتشرشده را بخواند.

– اگر استفاده‌کننده، مشخصات خود را از قبیل نام، نشانی، پست الکترونیک، تلفن و فاکس را در اختیار این سایت قرار بدهد بانک سپه بدون اجازه، این مشخصات را در اختیار اشخاص حقیقی و یا حقوقی خارج از بانک سپه قرار نخواهد داد؛ مگر در مواردی که بر طبق قانون مکلف بر انجام آن باشد و کلیه این اطلاعات را به‌طور امنیتی و محرمانه نزد خود محفوظ می‌دارد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا