بانک رفاه

بانک کشاورزی همپای تحول دیجیتال پیش می‌رود

جشن 90 سالگی بانک کشاورزی، طلیعه‌ای است بر حرکت این بانک قدیمی و صمیمی در جهت گام نهادن در مسیر بلوغ دیجیتالی و رقم زدن فرایندی که می‌توان از آن به بانکداری آنلاین از مزرعه تا سفره یاد کرد. سنگ بنای تحول بنیادین در تحول دیجیتال بانک کشاورزی از 1401 گذاشته شده تا بتواند همپای تغییرات فناورانه در عصر نوین بانکداری دنیا و البته متناسب با نیازهای حال و آینده مشتریان حرکت کند. چرا که آینده از آن بانک‌هایی است که آینده‌نگر هستند.

آینده‌نگری در بانک کشاورزی ایران نهادینه‌شده است و چه اینکه وقتی قرار بود نظام بانک‌داری الکترونیکی در ایران به اجرا گذاشته شود و بانک‌ها به شبکه شتاب بپیوندند، یکی از بانک‌های پیشگام، بانک کشاورزی بود و همواره این ضرورت در برنامه‌ها و اهداف بانک در اولویت سیاست‌گذاری برای آینده قرار داشته و دارد.

تحول دیجیتال در بانک کشاورزی به عنوان یک بانک توسعه‌ای و تخصصی البته پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و ایجاد یک همگرایی بین بانک با مشتریان برای استفاده از خدمات مبتنی بر بانکداری آنلاین ایجاب می‌کند که یک پیوندی بین برنامه‌ها و ابزارها و خدمات با نیاز کاربران برقرار شود و از این حیث در مواجهه با نیاز نسل حاضر و آینده مشتریان بانک، نمی‌تواند تقلیدگرا و کوتاه‌نگر بود و به همین سبب در درون بانک یک تفکر استراتژیک مبتنی بر تصمیم‌سازی اشتراکی برقرار است و همه در درون خانواده بزرگ بانک کشاورزی، در اندیشه این هستند که کاربرپسند بودن و رضایت مشتریان در استفاده از خدمات نوین بانکداری آنلاین محور اصلی برنامه تحول دیجیتالی بانک باشد.

تحول دیجیتالی و مبتنی بر فرآیند بانکداری آنلاین از مزرعه تا سفره به دلیل ماهیت و ماموریت بانک یادشده باعث شده تا روند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در اتاق فکر و عملیات به گونه‌ای طراحی شود که نتیجه آن یک بازی برد – برد باشد، هم مشتریان راضی باشد و خدمات مطلوب‌تر در هر ساعت و هر مکانی را دریافت کنند، هم به اقتصاد ملی به ویژه در بخش کشاورزی کمک و هم اینکه منافع بانک تامین شود. از این منظر بانکداری آنلاین در بانک کشاورزی در بستری متمایز نسبت به دیگر بانک‌های تجاری پیگیری می‌شود و به هر میزان که بانک بتواند مسیر دسترسی به خدمات را کوتاه‌تر، کم‌هزینه‌تر و البته سطح دسترسی به خدمات را گسترش دهد، به سمت بازی برد – برد حرکت خواهد کرد.

برآیند این تحول اگرچه در حال حاضر بر محور ارائه خدمات اختصاصی و متمایز به مشتریان بر بستر بانکداری باز و بانکداری شرکتی شکل گرفته اما این پایان اصلاحات بنیادین در حرکت بانک کشاورزی در مسیر آنلاین شدن نخواهد بود و در 10 سال آینده، این بانک مبتنی بر یک استراتژی شفاف و البته با اجرای پژوهش‌های کاربردی بر سیر تحولات بانکداری آنلاین در جهان مصمم است تا وجه تمایز و برتری خود را حفظ کند.

در بانکداری آنلاین بانک کشاورزی، ارائه خدمات به مشتریان در شعب بانک حداقلی و در حد ضرورت تعریف شده و اولویت این است که بانک به سراغ مشتریان می‌رود و به نیاز آنها در نهایت امنیت، دقت، سرعت پاسخ می‌دهد. این گام در فازهای مختلف برداشته خواهد شد به گونه‌ای که نه تنها خللی در ارائه خدمات به مشتریان ایجاد نشده بلکه گزینه‌های کم‌هزینه‌تر، مطمئن‌تر و متناسب با خواسته هر مشتری را پیشنهاد می‌کند. از سوی دیگر خدمات بانکداری آنلاین در بانک کشاورزی محدود به خدمات رایج نخواهد شد و دستکم در کوتاه‌مدت قرار است به تدریج و حساب‌شده خدمات ارائه شده در شعب از افتتاح حساب تا درخواست تسهیلات و اعتبارات به سمت آنلاین شدن بر بستر بانکداری اینترنتی و موبایلی تغییر مسیر داده تا تجربه شیرینی در ارتباط بین مشتریان با بانک رقم زده شود.

بانک کشاورزی در بانکداری آنلاین بانکی است که امین و مشاور مشتریان در بانکداری شرکتی است و مصمم است تا برای آنها ارزش آفرین باشد. چه اینکه مدیران بانک به خوبی می‌دانند که شاهد یک تغییر نسل در مشتریان هستند، نسلی که شعبه را در 10 سال آینده درک نمی‌کند و در دنیای دیجیتال زندگی می‌کند، نسلی که حاضر نیست وقت خود را بی‌جهت برای دریافت خدمات از دست بدهد و مصمم است تا زمان را برای خود نگه دارد و بر تولید و ثروت‌سازی متمرکز شود، نسل آینده مشتریان بانک کشاورزی، از مشتریانی هستند که محدود به فعالان بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن نخواهد بود و از همین جهت است که بانک باید علاوه بر قرار دادن مشتریان قدیمی و وفادار و فعلی در چتر گسترده خدمات خود، به فکر مشتریانی باشد که انتخاب‌شان بانک کشاورزی است و می‌خواهند چون دیگر بانک‌های تجاری به نیازشان پاسخ دهد.

بانکداری آینده در بانک کشاورزی بر یک اصل بدیهی و البته حیاتی استوار است و اعضای خانواده بانک به این باور اعتقاد دارند که هر آنچه مشتری نیاز دارد، باید شایسته به آن پاسخ داد و از این جهت است که هیات مدیره فعلی بانک همه اعضای خانواده را به مشارکت در تصمیم‌سازی جهت خلق ایده‌ها دعوت می‌کند و از آنها فکر، ایده، برنامه، پیشنهاد و البته نظر می‌خواهد. چرا که دوام و بقای بانک در آینده به نوآوری و پویایی گره زده شده و هر فکر، ایده و پیشنهادی می‌تواند دروازه‌ای به سمت آینده بانکداری آنلاین باشد.

در دنیای بانکداری آنلاین بانک کشاورزی مفهوم حق با مشتری است، تغییر معنای بنیادین می‌کند با این مفهوم که حق انتخاب همیشه با مشتری است و وظیفه بانک این است که به این حق انتخاب پاسخ آنلاین بدهد، شاید عصر بانکداری آینده، دیگر عصر کلیک کردن نباشد و مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و پدیده‌های نوظهور دنیای فناوری، معنای بانکداری در بانک کشاورزی تغییر به نفع حق انتخاب مشتری تغییر می‌کند.

نتیجه اینکه نبض بانکداری آنلاین در بانک کشاورزی در 10 سال آینده متفاوت و متمایز می‌زند و این گامی است که از سال 1401 آغاز شده و مشتری هرجا باشد، چه در مزرعه یا واحد تولیدی، چه در زنجیره‌ای از عرضه و مصرف اقتصاد و جامعه، این بانک است که در کنار مشتری ایستاده و به او کمک می‌کند چرا که بانکداری آنلاین در این بانک قدیمی و خوشنام، یعنی اینکه مشتری خود بانکدار خودش است، خدمات را در محیطی امن و آسان و دقیق و شفاف دریافت می‌کند، با هزینه کمتر و البته سرعت بیشتر آنهم به صورت تمام وقت. چرا که بانک کشاورزی در آینده بانکی همیشه باز و در خدمت مشتریان خواهد بود.

آگاهی حق مشتریان بانک کشاورزی است و آشنا کردن مشتریان با طیف گسترده از خدمات اختصاصی شده ویژه مشتریان وظیفه بانک است. هر لحظه از وقت مشتری در بانکداری آنلاین بانک کشاورزی ارزش دارد و ارزش‌آفرینی برای مشتریان و ذی‌نفعان یک اولویت همیشگی خواهد بود. به دنیای بانکداری آینده بانک کشاورزی خوش آمدید: از مزرعه تا سفره در خدمت شماست و این بانک همیشه و همه جا باز است.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا