بانک رفاه

بیمه‌گران آسیایی تحت فشار قیمت‌ها

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، طبق گزارش موسسه "آئون" درباره بازار قاره آسیا، انتظار می رود نرخ بیمه اموال در سال جاری میلادی روند نزولی خود را ادامه میدهد، این در حالی است که در برخی از بخش ها ظرفیت ها به طور محدود افزایش مییابد.

در این گزارش آمده است که از سوی دیگر تهدید تروریسم و خشونت های سیاسی در برخی از مناطق در حال افزایش است و این در حالی است که در برخی از کشورها مانند اندونزی انتظار می رود افراطی گری افزایش شدیدی را تجربه کند. همچنین برخی از کشورهای آسیای مانند فیلیپین در سال جاری میلادی با برگزاری انتخابات روبه رو هستند که این مسئله ممکن است به ناآرامی های مدنی دامن بزند.

ریسک های جدید و نوظهور به ویژه خطراتی مانند حملات سایبری، زنجیره تجاری و بدنامی در حال گسترش هستند. به عنوان مثال خطرات سایبری به ویژه بلایای جدید آنطور که پیش بینی شده به اقتصاد جهانی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار ضربه وارد می کند؛ این رقم در سال به یک تریلیون دلار بالغ می شود و به شرکت ها زیان های هنگفتی وارد می کند اما راههای حمایتی مناسب نیستند.

به باور کارشناسان، جمعیت انبوه بیمه نشده در آسیا تنها تضمین برای رشد این بخش در صنعت بیمه نیست و این رشد در صورتی محقق می شود که شرایط به درستی مدیریت شود و بیمه گران با توجه به سود کمتر، به سرمایه گذاری های اصولی روی بیاورند.

طبق گزارش ها، اگر کشورهای جنوب شرق آسیا با نرخی معادل دوسوم نرخ رشد اقتصادی این منطقه در دهه اول قرن حاضر رشد کنند، تا سال ۲۰۲۰ میلادی ارزش تولید ناخالص داخلی کشورهای در حال توسعه جنوب شرق آسیا به چهار هزار میلیارد دلار و تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۹ هزار میلیارد دلار می رسد. در صورت تحقق این پیش‌بینی، ارزش اقتصادی کشورهای جنوب شرق آسیا تا سال ۲۰۲۰ میلادی از انگلیس و تا سال ۲۰۲۵ میلادی از ارزش اقتصادی ژاپن بیشتر خواهد شد.

آئون در ادامه گزارش خود آورده است که اما در برخی از بخش ها مانند ساخت و ساز و صنعت حمل و نقل شاهد رشد قیمت ها خواهیم بود و بیمه گران می توانند در این زمینه بیشتر از سایر بخش ها سرمایه گذاری کنند. در بخش معدن نیز قیمت ها همچنانرقابتب خواهند بود و در سال ۲۰۱۶ میلادی این بازار به طور کامل رشد خواهد کرد.

در همین حال شرکتهای بیمه چینی، کره جنوبی و ژاپنی همچنان در بخش بیمه اموال با ریسک‌های متعددی مواجه خواهند شد که عمدتا از سوی شرکت های بریتانیایی نشات می‌گیرد. اما بیمه گران فعال در بازار سنگاپور می توانند از بازار رقابتی موجود بهترین بهره را ببرند. منبع: صنعت بیمه

 
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا