بانک رفاه

بیمه کوثر از رشته‌های پرریسک فاصله می‌گیرد

به گزارش دنیای بیمه، او همچنین فاش کرد که استراتژی سرمایه‌گذاری شرکت بیمه آسیا همانند روند سال‌های گذشته، بررسی وضعیت بنیادی و سودآوری شرکت‌های بورسی و غیربورسی و سایر موقعیت‌های اقتصادی مناسب جهت انجام سرمایه‌گذاری کوتاه و بلندمدت خواهد بود و البته در سرمایه‌گذاری‌های شرکت ملاک عمل رعایت حد نصاب‌های تعیین شده در آیین‌نامه‌ ۹۷ بیمه مرکزی است.
مشعلچی فیروزآبادی در پاسخ به سوالی درباره سرمایه‌گذاری بیمه کوثر در شرکت اپال هم تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بیمه کشور در شرکت اوپال در راستای واگذاری سهام شرکت‌های اپال پارسیان سنگان معادل ۶.۴ درصد و صنعتی فولاد اسفراین مهادل ۴۰ درصد به شرکت سرمایه‌گذاری آپادانا ایساتیس بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته است.
وی توضیح داد: با توجه به سهم ۱۵ درصد بیمه کوثر در شرکت آپادانا ایساتیس، به کوثر به طور مستقیم مالک یک درصد از سهام شرکت اپال پارسیان سنگان است و در صورتی که دولت در راستای برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، دارایی دیگری را به شرکت آپادانا ایساتیس اختصاص دهد، شرکت بیمه کوثر هم به دلیل سهامداری در این شرکت، منتفع خواهد شد.
مدیرعامل بیمه کوثر در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز سود و زیان سرمایه‌گذاری‌های شرکت هم اظهار کرد: با توجه به وضعیت متغیرهای اقتصادی کلان و وضعیت مورد انتظار بازار سرمایه، ارزیابی از درآمد سرمایه‌گذاری‌ها با در نظرگرفتن پرتفوی بورسی شرکت، چشم‌انداز پیش بینی شده مطلوب خواهد بود.
ماجرای افزایش سرمایه بیمه کوثر
مشعلچی فیروزآبادی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شرکت بیمه کوثر دوباره تصمیم به افزایش سرمایه دارد؟ می‌گوید: با توجه به سود ناشی از سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۹ و سیاست تقسیم سود شرکت مبتنی بر عدم تقسیم بخش عمده سود به دست آمده از خرید و فروش سهام، با هدف جلوگیری از خروج نقدینگی و همچنین سرمایه‌گذاری مجدد منابع به منظور افزایش سودآوری شرکت بیمه کوثر در سال‌های آینده، استراتژی راهبردی شرکت انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته در سال آینده خواهد بود.

پاسخ بیمه کوثر به پرسش سهامداران

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا