بانک رفاه

بیمه کوثر چه قدر سود تقسیم می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک،هیات مدیره شرکت بیمه کوثر در گزارش سالانه‌ ۱۳۹۶ از سهامداران خواسته تا به پیشنهاد تقسیم ۴۰۰ میلیارد ریالی به عنوان سود نقدی سهام بین سهامداران رای بدهند این در حالی است که این شرکت در سالی که گذشت موفق شده ۵۹۷ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال سود خالص به دست آورد. جزییات بیشتر را در گزارش ویژه دنیای بانک بخوانید:

مرتضی بهمنیار، مجید مشعلچی فیروزآبادی، سید اصغر ابن‌الرسول، عیسی احمدنژاد و سید محمود هاشمی ۵ عضو هیات مدیره شرکت بیمه کوثر در گزارش سالانه‌ای که برای مجمع عمومی آماده‌کرده‌اند، به سهامداران پیشنهاد داده‌اند تا ۵۹ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال معادل ۱۰ درصد از سود خالص شرکت در سال گذشته را برای حساب اندوخته‌ سرمایه‌ای و مبلغ ۲۹ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال هم معادل ۵ درصد از سود را برای حساب اندوخته قانونی شرکت بیمه کوثر نزد بیمه مرکزی در نظر بگیرند.

متن کامل گزارش هیات مدیره شرکت بیمه کوثر را اینجا بخوانید

ترکیب سهامداران بیمه کوثر در سال ۱۳۹۶

ترکیب سهامداران بیمه کوثر در سال ۱۳۹۶

از جمله دستاوردهای مشعلچی فیروزآبادی و دیگر اعضای هیات مدیره بیمه کوثر در سال گذشته افزایش ۳.۵ برابری سود خالص این شرکت نسبت به سال ۱۳۹۵ است به گونه‌ای که سود خالص این شرکت از ۱۳۲ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال در سال ۱۳۹۵ به رقم ۵۹۷ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال در سال گذشته افزایش یافته است.

شرکت بیمه کوثر در سال گذشته بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۷۹۴ میلیون ریال حق بیمه صادر و ۸ هزار و ۸۷۶ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال درآمد داشته است. نکته مثبت در کارنامه مدیران این شرکت افزایش سود واقعی هر سهم از ۷۱ ریال در سال ۹۵ به ۲۳۹ ریال در سال گذشته و افزایش سود نقدی هر سهم از ۹۰ ریال سال ۱۳۹۵ به ۱۶۰ ریال در سال ۱۳۹۶ است.

بیمه کوثر فعالیت رسمی‌اش را از ۲۷ مهرماه ۱۳۸۹ آغاز کرده و برآوردها نشان می‌دهد در سال گذشته ۳ درصد از کل بازار صنعت بیمه را به خود اختصاص داده  و سود نقدی شرکت از ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۵ به ۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ افزایش پیدا کرده است. از جمله تغییرات مثبت در عملکرد بیمه کوثر اینکه سهم رشته شخص ثالث از ۶۰ درصد کل پرتفوی سال ۹۵ به ۴۷ درصد در سال ۹۶ کاهش و از سوی دیگر سهم بیمه‌های زندگی از ۱۴ درصد در سال ۹۵ به ۲۳ درصد در سال ۹۶ رشد کرده است.

نمودار زیر ترکیب پرتفوی شرکت بیمه کوثر در سال ۱۳۹۶ را نشان می‌دهد

نمودار زیر ترکیب پرتفوی شرکت بیمه کوثر در سال ۱۳۹۶ را نشان می‌دهد

بیمه کوثر چقدر خسارت داد

به گزارش دنیای بانک، شرکت بیمه کوثر در سالی که گذشت بالغ بر ۷ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که نسبت خسارت آن به حق بیمه تولیدی ۶۸ درصد برآورد شده است.

جدول زیر وضعیت خسارت پرداختی بیمه کوثر در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ را نشان می‌دهد

جدول زیر وضعیت خسارت پرداختی بیمه کوثر در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ را نشان می‌دهد

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا