بانک رفاه

تسهیلات بانک ملت برای جایگاه داران نفتی

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، محمدرضا مظلومی در گفتگو با شانا با بیان این‌که این تسهیلات از ماه آینده در اختیار جایگاه داران قرار می‌گیرد، افزودد: در جهت ارتقای سطح همکاری متقابل از طریق گسترش بسترهای مناسب برای ارائه انواع خدمات بویژه خدمات بانکی به جایگاه داران، فروشندگان مواد نفتی و شرکتهای صاحب برند تفاهمنامه‌ای بین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و بانک ملت امضا شد.وی افزود: بر مبنای تفاهمنامه‌ای که چهارشنبه (۶ مرداد) میان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و بانک ملت به امضا رسید، این بانک متعهد شد معادل فروش سه روز کاری جایگاهها به جایگاه داران اعتبار اختصاص دهد.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: این تسهیلات با بهره بسیار پایین حدود پنج درصد در اختیار جایگاه داران قرار می‌گیرد که زمان و نحوه بازپرداخت آن در چارچوب مقررات بانک ملت و توافق با صاحبان مجاری عرضه مشخص خواهد شد.وی اعلام کرد: این تسهیلات تنها به جایگاه داران بنزین عرضه خواهد شد و به طور آزمایشی از تهران آغاز شده است که در صورت بازخورد مطلوب به کل کشور تسری پیدا خواهد کرد.
مظلومی تاکید کرد: این تفاهمنامه با هدف ایجاد فضای مناسب برای فعالیت جایگاه داران و دریافت و خرید آسان سوخت به طور نقدی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران امضا شده است.وی با اشاره به این‌که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم اکنون معادل ۴۸ ساعت فروش فرآورده به جایگاه داران اعتبار اختصاص می‌دهد، افزود: شرکت پخش برای تخصیص اعتبار موانع قانونی دارد، چون نمی‌تواند از منابع مالی در اختیار شرکت تسهیلات ارائه دهد، بنابراین برای حل این مشکل این تفاهمنامه با بانک ملت امضا شد که جایگاه داران بتوانند از بانک با شرایط بهتر و آسانتر تسهیلات دریافت کنند.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: بر اساس این تفاهمنامه بانک ملت موظف است به جایگاه داران با دریافت مدارک و وثیقه های مورد نیاز و با تایید شرکت، تسهیلات ارائه دهد.
به گفته وی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران همه تمهیدات را به گونه‌ای اندیشیده که شرایط از حالت عادی موجود برای دریافت وثیقه ها و ارائه تسهیلات بهتر باشد و مشکلی برای جایگاه داران ایجاد نکند.
مظلومی با اشاره به تمرکز حسابهای شرکت در بانک ملت اظهار امیدواری کرد این بانک خدمات خوبی به جایگاه داران ارائه دهد و سطح همکاریها گسترش پیدا کند.وی ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه، بانک ملت متعهد به افتتاح حساب، راه‌اندازی سامانه مدیریت حساب بانکی، انتخاب مدیر ویژه برای این موضوع، برگزاری جلسه های مشترک با هدف رفع مشکل و اختصاص خط اعتباری ویژه به این کار شد.
به گزارش شانا، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک ملت و سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران رسید، سطح همکاریهای متقابل از طریق ارائه و گسترش بسترهای مناسب برای ارائه خدمات و تسهیلات بانکی ارتقا خواهد یافت.
در این جهت، بانک ملت تامین مالی خرید فرآورده‌های نفتی را در قالب تسهیلات بانکداری بدون ربا برای معرفی‌شدگان از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران شامل جایگاه داران، فروشندگیهای مواد نفتی و شرکتهای صاحب برند با هدف توزیع این فرآورده‌ها در سطح کشور انجام خواهد داد.
بر اساس این تفاهمنامه، بانک ملت با رعایت قانون عملیات بانکی بدون ربا، آیین‌نامه، دستورعملهای اجرایی مربوطه، مقررات، ضوابط و نرخهای جاری، خدمات و تسهیلات خود را شامل خدمات خرد و خدمات ویژه بانکداری الکترونیک و خدمات اعتباری، به شرکتهای صاحب برند و فروشندگیهای مواد نفتی ارائه خو اهد کرد.
اعتبار زمانی این تفاهمنامه از تاریخ امضا به مدت یک سال است که با توافق طرفین برای سال یا سالهای بعد قابل تمدید خواهد بود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا