بانک رفاه

تصفیه حساب 88 هزار میلیاردی تامین اجتماعی با بانک رفاه

اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و میر هاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در 2 اظهار نظر جداگانه از تصفیه حساب بزرگ خبر داده اند به گفته آنها بخشی از بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران به ارزش 88 هزار میلیارد تومان به شیوه واگذاری سهام تهاتر شده است. البته در این مسیر یک اتافق مهم رخ داده و دولت بخشی از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی در قالب واگذاری سهام تصفیه و سازمان یادشده هم بدهی اش را با انتقال سهام به بانک رفاه کارگران صاف کرده است.

به گزارش دنیای بانک، اسماعیل لله گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران از تهاتر بدهی 88 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی با این بانک، خبر داد.او در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید مدیریت شعب استان خراسان شمالی و بازدید از شعب بانک و گفت‌وگو با مشتریان استان، با تبریک فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی از سال 1395 به بعد، امکان بازپرداخت تسهیلاتی که از بانک رفاه کارگران دریافت کرده بود را نداشت و به همین دلیل حجم بدهی این سازمان به بانک بسیار افزایش یافت و به رقم 88 هزار میلیارد تومان رسید.

وی تاکید کرد: این میزان بدهی باعث شده بود تا به واسطه قوانین و مقررات بالادستی، بخش زیادی از منابع بانک امکان ورود به چرخه ارائه خدمات را نداشته باشد و به دنبال خود مشکلات بسیاری را ایجاد کرده بود.
وی با اشاره به اینکه، بانک رفاه کارگران از حدود دو سال پیش اقدامات لازم در راستای دریافت بدهی بانک از سازمان تامین اجتماعی را با جدیت بسیار دنبال ‌می‌کرد، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با همکاری سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد 88 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از طریق واگذاری سهام تهاتر شود و بر این مبنا مصوب شد که متقابلا سهام‌های مذکور با بدهی سازمان به بانک رفاه کارگران تهاتر شود.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران، تصریح کرد: با تهاتر بدهی سازمان تامین اجتماعی با بانک، بستر توسعه فعالیت‌های بانک به منظور حمایت از حوزه تولید و اشتغال کشور بیش از پیش فراهم خواهد شد.

  • تصفیه بزرگ در بازار پول

دنیای اقتصاد هم گزارش دا: دمدیر عامل تامین سازمان تامین اجتماعی از تصفیه بدهی ۸۸هزار میلیارد تومانی این سازمان به بانک رفاه خبر داد. به گفته مسوولان این سازمان، این اقدام می‌تواند گامی مهم درخصوص کاهش بدهی شرکت‌های دولتی به بازیگران بازار پول باشد. در حال حاضر آخرین آمارها مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد میزان بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی حدود ۶۸۳هزار میلیارد تومان است. در سال‌های گذشته یکی از عوامل مهم افزایش اضافه‌برداشت بانک‌ها، عدم تصفیه بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌ها بوده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۸۸هزار میلیارد تومان بدهی این سازمان به بانک رفاه و خارج شدن نام این سازمان از لیست ابربدهکاران بانکی خبر داد. میرهاشم موسوی با اعلام این خبر توضیح داد: از آذرماه سال گذشته، با استفاده از روش‌های مختلف مدیریت و تامین منابع، نه‌تنها استقراض بی‌رویه از نظام بانکی نداشته‌ایم بلکه با پرداخت ۸۸هزار میلیارد تومان در قالب تهاتر، تمامی بدهی انباشته گذشته این سازمان به بانک رفاه را تصفیه کردیم.

در این همایش میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از پرداخت ۸۸هزار میلیارد تومان بدهی این سازمان به بانک رفاه خبر داد و گفت: سازمان تامین اجتماعی قبلا به عنوان ابربدهکار نظام بانکی معرفی شده بود که در حال حاضر با تعامل این سازمان با بانک رفاه تمام بدهی ‌این سازمان را که بالغ بر ۸۸ هزار میلیارد تومان بود تصفیه کردیم.

محمدجواد ایروانی، معاون نظارت بر حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به اقدام مناسب سازمان تامین اجتماعی در راستای پرداخت بدهی خود به بانک رفاه اظهار کرد: اعلام شده بدهی‌های تامین اجتماعی به بانک رفاه تصفیه شده است که کار خوبی است، چون ۴۵ میلیون ایرانی سهامدار بانک رفاه هستند. بانک‌ها اهمیت بالایی در اقتصاد کشورمان دارند و اگر بانک‌ها درست مدیریت شوند و عملیات بانکی بدون ربا در آنها انجام شود بسیاری از مشکلات کشور رفع می‌شود. ایروانی ادامه داد: اگر بانک‌ها در خدمت اهداف توسعه‌ای کشور باشند کار صحیح را انجام داده‌ایم؛ البته بانک رفاه که در خدمت تامین اجتماعی بوده باید همچنان در خدمت این سازمان باشد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا