بانک رفاه

تورم سال ۹۹ برابر ۳۶.۴ درصد شد

به نقل از مرکز آمار ایران؛ نرخ تورم نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١,۶ ، ١.٨ و ٠.۴ واحد درصد افزایش یافته است.

روند افزایشی نرخ تورم  در سال ١٣٩٩

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در سال ١٣٩٩ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب عدد ٢۵٢,۶، ٢۵٠.۶ و ٢۶٣.۵ را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم) برای کل کشور ٣۶.۴ درصد، مناطق شهری ٣۶.٢ درصد و مناطق روستایی ٣٧.٧ درصد افزایش نشان می­‌دهد. نرخ تورم نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب  ١.۶ ، ١.٨ و ٠.۴ واحد درصد افزایش یافته است.

 نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ١٣٩٩ برای کل کشور ٣٩,٠ درصد، مناطق شهری ٣٨.٧ درصد و مناطق روستایی ٣٩.٩ درصد بوده است. نرخ تورم «خوراکی­ ها، آشامیدنی­ ها و دخانیات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٣.۶، ۴.٠ و ٢.٣ واحد درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ١٣٩٩ برای کل کشور ٣۵,٢ درصد، مناطق شهری ٣۵.١ درصد و  مناطق روستایی ٣۵.٨ درصد بوده است. نرخ تورم «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٣.٨، ۴.٠ و ٢.٣ واحد درصد افزایش یافته است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا