بانک رفاه

جشن سهامداران بیمه سامان در نیمه نخست

به گزارش دنیای بیمه، صورت‌های مالی و حساب سود و زیان حسابرسی نشده بیمه سامان در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد که سود خالص شرکت یادشده در نیمه نخست پارسال ۲۶۶ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال بوده که در پایان سال گذشته به یک هزار و ۴۸ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال رسیده و در نیمه نخست امسال با رشد خیره کننده ۲ هزار و ۳۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر ۶ هزار و ۴۶۵ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال برآورد شده است.

به این ترتیب سود خالص هر سهم شرکت بیمه سامان از ۱۵۲ ریال در نیمه نخست سال ۹۹ به ۵۹۹ ریال در پایان پارسال و ۳ هزار و ۶۹۴ ریال در نیمه نخست امسال رسیده و سود انباشته شرکت هم با رشدی ۸۸۹ درصدی در مقایسه با پایان شهریور پارسال، به بیش از ۶ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

کارنامه سامان در بیمه‌گری

میزان فروش بیمه سامان در نیمه نخست امسال با رشدی ۲۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به رقمی بیش از ۷ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال رسیده که درآمد حق بیمه این شرکت پس از کسر ذخایر حق بیمه، ۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال برآورد می‌شود. از این مبلغ بیمه سامان بیش از ۴ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال از درآمد حق بیمه را نزد خود نگه داشته است. افزون بر اینکه خسارت پرداخت شده به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان در پایان شهریور امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تنها ۱۱ درصد رشد داشته و میزان هزینه خسارت این شرکت با احتساب ذخایر خسارت تنها ۱۵ درصد بیشتر شده است.

هیات مدیره این شرکت می‌گوید: در برنامه راهبردی خود تا پایان سال ۱۴۰۰، روند افزایشی میزان سهم از بازار و درآمد حق بیمه را برنامه‌ریزی کرده  و هرچند تولید حق بیمه در دوره مورد گزارش، با توجه به شرایط جاری، کمتر از مبالغ پیش‌بینی شده بوده است؛ لیکن با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود کسری تولید حق بیمه در دوره‌های آتی تا حدودی جبران شود. بیمه سامان که پارسال بیش از ۱۳ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال فروش از محل حق بیمه داشته، مصمم است تا پایان امسال میزان فروش خود را به حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

جریان مثبت سرمایه‌گذاری سامان

۷ هزار و ۷۹۶ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال کل سود بیمه سامان از محل سرمایه‌گذاری بوده که از این میزان بیش از ۲ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال ناشی از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی است و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال هم از محل سرمایه‌گذاری در سهام سایر شرکت‌ها بوده است و سود ناشی از سپرده‌های بانکی هم اندکی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

بر اساس اعلام شرکت بیمه سامان انتظار می‌رود با ایجاد و حفظ پرتفوی مناسب و تصمیمات به موقع، در دوره شش ماهه مورد گزارش، بازدهی مناسبی برای سهامداران عاید شود.

فرصت‌های پساکرونایی

این گزارش می‌افزاید: اقلام پولی صورت وضعیت مالی بیمه سامان مطابق استانداردهای حسابداری و مقررات جاری در پایان دوره مالی به نرخ ارز نیمایی تسعیر شده است. همچنین این شرکت با ایجاد و استفاده از امکانات و تجهیزات دیجیتال در نظر دارد در جهت تقویت سیستم فروش بیمه‌نامه بدون نیاز به حضور فیزیکی بیمه‌گذاران و ایجاد تنوع لازم در رشته‌های بیمه‌ای نوین، در جهت افزایش سطح نفوذ و کسب سهم بیشر از بازار بیمه، حداکثر تلاش خود را به عمل آورد.

با این توضیح مهم که شزایط ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌تواند برای شرکت‌های بیمه از جهت افزایش دامنه و تنوع پوشش‌های بیمه ای به نوعی فرصت تلقی شود و با رونق بازار سرمایه نیز فرصت مناسبی برای کارشناسان و فعالان اقتصادی فراهم شده و صنعت بیمه نیز با توجه به رسالت خود می‌تواند از این فرصت ضمن توجه به انواع ریسک، حداکثر استفاده را به عمل آورد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا