بانک رفاه

جهش ۱۱۲ درصدی فروش بیمه دی

به گزارش دنیای بانک و بیمه، میزان فروش شرکت بیمه دی در پایان مرداد سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۶۴۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال بوده که در پایان مرداد امسال حق بیمه تولیدی این شرکت به رقم ۳ هزار و ۴۷۲ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال رسیده که نشان از رشد ۱۱۲ درصدی دارد.

این شرکت در حالی در ۵ ماه نخست سال گذشته ۸ هزار و ۳۰ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال خسارت به بیمه‌گذاران خود پرداخت کرده که در ۵ ماه ابتدای سال جاری میزان خسارت پرداخت شده با رشدی ۶ درصدی به رقم ۸ هزار و ۴۷۴ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال رسیده است. به این ترتیب نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی بیمه دی از ۴۸۹ درصد در پایان مرداد سال گذشته به رقم ۲۴۴ درصد در پایان مرداد امسال کاهش یافته است.

نکته قابل تامل در کارنامه بیمه‌گری شرکت بیمه دی، سهم بالای بیمه درمان به ویژه در بخش پرداخت خسارت‌هاست که ممکن است گمراه‌کننده و نگران کننده به نظر برسد اما واقعیت این است که مدیران شرکت بیمه دی در حالی برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر و متوازن کردن پرتفوی این شرکت تلاش می‌کنند که به نظر می‌رسد آنها بهره‌مندی از مزیت قرارداد بیمه تکمیل درمان بنیاد شهید انقلاب اسلامی مصمم هستند تا از توان و تخصص تیم فنی و فروش خود برای ارائه خدمات بیمه تکمیل درمان به سایر بیمه‌گذاران استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید: هرچند سهم بیمه درمان از کل خسارت پرداخت شده بیمه دی در پایان مرداد امسال ۹۵ درصد برآورد می‌شود اما از کل فروش ۵ ماهه نخست این شرکت سهم بیمه درمان تنها ۵۶ درصد، بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین ۲۳ درصد، بیمه مسئولیت ۵ درصد، بیمه زندگی ۶ درصد و بیمه بدنه خودرو ۴ درصد است. در ارتباط با نسبت خسارت بیمه دی به میزان فروش این شرکت به دلیل ماهیت پرداخت خسارت در رشته تکمیل درمان و مسئولیت اجتماعی مدیران شرکت بیمه دی در پرداخت به موقع و دقیق خسارت بیمه‌گذاران، در نظر گرفتن نسبت یادشده در پایان سال منطقی‌تر است که نشان می‌دهد در یک بازه زمانی یکساله این نسبت به چه نحوی بوده است. چرا که بررسی عملکرد بیمه‌گری بیمه دی در پایان سال گذشته نشان داد که نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی این شرکت ۵۶ درصد بوده است.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا