بانک رفاه

جهش ۲۷۹ درصدی سود بانک ملت

به گزارش دنیای بانک و بیمه، نگاهی به صورت‌های مالی بانک ملت با سرمایه ثبت شده ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد که جمع درآمدهای مشاع بانک ۱۷ درصد رشد کرده و سهم بانک از درآمدهای مشاع هم با ۲۵۳ درصد جهش به رقم ۳ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان رسیده است. افزون بر اینکه درآمدهای اختصاصی و غیرمشاع بانک ملت در نیمسال نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد رشد کرده و به رقم ۴ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان رسیده است. نکته مهم اینکه درآمد بانک از محل مبادلات ارزی نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۳ درصد کم شده در حالی که درآمد کارمزدها ۱۹ درصد و سایر درآمدها ۹۱۸ درصد رشد داشته است.

ارزیابی ترکیب هزینه‌های بانک ملت هم نشان می‌دهد که رشد هزینه‌ها نسبت به نیمه نخست سال گذشته ۲۰ درصد بوده که علت اصلی آن رشد ۳۷ درصدی هزینه‌های کارکنان، افزایش ۲۵ درصدی سایر هزینه‌های اجرایی و تغییر ۱۳ درصدی هزینه‌های کارمزدها بوده در حالی که این بانک موفق شده تا ۱۸ درصد از هزینه‌های مالی خود کم کند.

برآوردهای انعکاس یافته در صورت‌های مالی بانک ملت نشان از آن دارد که سود خالص این بانک از حدود ۴۰۶ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته با جهشی ۲۴۹ درصدی به رقم یک هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

هم اکنون محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت است

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا