بانک رفاه

جهش ۶۰۷ درصدی سود بیمه دی در بهار ۹۹

به گزارش دنیای بانک و بیمه، جهش سود خالص بیمه دی، خبر خوبی برای سهامداران این شرکت است چرا که سود خالص بیمه دی در پایان سال گذشته ۴ هزار و ۴۷۴ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال برآورد شده بود و در حالی در فصل بهار پارسال این شرکت برای هر سهم سودی معادل ۱۳۴ ریال شناسایی کرده بود، حالا و در نخسین فصل سال ۹۹ اعلام کرده است که سود خالص هر سهم این شرکت ۹۴۸ ریال است؛ یعنی بیش از ۶ برابر بهار سال گذشته. نکته قابل تامل اینکه بیمه دی در پایان سال مالی ۱۳۹۸ به ازای هر سهم خود سودی معادل ۱۷۹۰ ریال شناسایی کرده بود که حسابرس قانونی آن را تایید کرد.

اصلی‌ترین سوال اینجاست که بیمه دی که بیش از ۹۰ درصد از پرتفوی بیمه‌گری‌اش را بیمه تکمیل درمان تشکیل می‌دهد، چگونه توانسته است این میزان جهش سود را تجربه کند به گونه‌ای که صورت‌های مالی این شرکت می‌گوید: سود انباشته بیمه دی در از رقم ۴۳۷ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال در بهار پارسال با پرشی ۱۲۳۷ درصدی ۵ هزار و ۸۴۴ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال رسیده است. آنهم در شرایطی که سود انباشته این شرکت بیمه‌ای در پایان سال ماالی ۹۸ بالغ بر ۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال برآورد شده بود.

بیمه دی که در بهار امسال نسبت به بهار پارسال با رشد ۱۱۱ درصدی حق بیمه تولیدی مواجه شده و درآمد این شرکت از محل حق بیمه در سه ماه نخست امسال نسبت به سه ماه نخست پارسال ۱۸ درصد رشد کرده است،یک هدف کلان و راهبردی را در سیاست‌های مالی‌اش دنبال می‌کند؛ این سیاست و راهبرد تامین منافع ذینفعان از طریق ارائه خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری مناسب و بهینه و حضور پایدار و موثر در بازار بیمه کشور است و مدیران بیمه دی برای نفوذ در بازار در صدد ارائه خدمات متمامیز به مشتریان یا همان بیمه‌گذاران وفادار و توسعه محصول جدید مبتنی بر بهره‌برداری از فناوری‌های دیجیتالی هستند.

تیم سرمایه‌گذاری بیمه دی، مصمم است تا از سبدهای سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس به منظور افزایش بازدهی و توزیع ریسک سرمایه گذاری و منابع سود نقدی استفاده بهینه را ببرد و در عرصه بیمه‌گری هم رویکرد مدیران بیمه دی بر حفظ ضریب ترکیبی مناسب در همه رشته ها ، کنترل رشته های زیانده، توسعه بیمه های زندگی (خرده فروشی بیمه های زندگی) به منظور توسعه منابع سرمایه گذاری پایدار و کسب بازدهی مناسب متمرکز شده است.

بازتاب سیاست تیم مدیریتی بیمه دی به مدیرعاملی محمد رضا کشاورز را می‌توان در سود ناخالص سه ماه نخست این شرکت ناشی از فعالیت‌های بیمه‌ای مشاهده کرد به نحوی که سود ناخالص  شرکت یادشده ناشی از فعالیت‌های بیمه‌ای از رقم ۴۱۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال در بهار ۹۷ با خیزی ۴۸۷ درصدی به رقم ۲ هزار و ۴۲۹ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال رسیده است.

ورود به باشگاه ۵ هزار میلیاردی!

به گزارش دنیای بانک و بیمه، شرکت بیمه دی که سال گذشته موفق شده بود تا بالغ بر ۴۱ هزار و ۹۷ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال حق بیمه تولید کند، امسال و تنها در فصل بهار یک هزار و ۴۴۶ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال حق بیمه جذب کرده و مصمم است تا در سه فصل تابستان تا پایان زمستان امسال هم ۴۶ هزار و ۷۶۵ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال بیمه نامه صادر کند. به این ترتیب بیمه دی در پایان امسال احتمال دارد بتواند امسال رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند و وارد باشگاه صادرکنندگان ۵۰ هزار میلیارد ریالی حق بیمه در یک سال شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا