بانک رفاه

حرکت بانک صادرات از زیان به سود

به گزارش دنیای بانک و بیمه، زیان خالص هر سهم بانک صادرات در نیمه نخست پارسال ۵۴ ریال اعلام شده بود که در نیمه نخست امسال به ازای هر سهم بانک یادشده ۳ ریال سود محاسبه شده است. بانک صادرات هم‌اکنون بالغ‌بر ۱۷۵ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال سرمایه ثبت شده دارد.

جمع درآمدهای مشاع بانک صادرات در پایان نیمسال نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد و سهم بانک از محل درآمدهای مشاع جهشی ۶۰ درصدی داشته که نشان از کاهش قیمت تمام‌شده پول در بانک یادشده دارد. همچنین درآمد غیر مشاع بانک نسبت به نیمه نخست پارسال کاهشی ۳ درصدی داشته که عمده دلیل آن کاهش ۳۳ درصدی درآمد بانک از محل مبادلات ارزی در اثر تحریم‌های بانکی بوده درحالی‌که درآمد بانک صادرات از محل کارمزد ارائه خدمات به مشتریانش رشدی ۱۷ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که سایر درآمدهای غیر مشاع این بانک افزایشی ۵۴ درصدی داشته است.

ازجمله نکات دیگر مثبت در کارنامه نیمه نخست امسال حجت‌الله صیدی می‌توان کاهش ۶ درصدی هزینه‌های بانک در برابر رشد ۱۹ درصدی جمع درآمدها اشاره کرد که دلیل این کاهش هزینه‌های بانک صادرات ، کاهش ۸۷ درصدی هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول و ۵۸ درصدی هزینه‌های مالی و ۹ درصدی هزینه ارائه کارمزد درنتیجه تغییر جهت بانک در ارائه خدمات بانکی الکترونیکی است. این در حالی است که هزینه‌های کارکنان بانک صادرات در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد و سایر هزینه‌های اجرایی هم رشدی ۴۹ درصدی داشته است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا