بانک رفاه

دارندگان واحد سرمایه­ گذاری صندوق ایران زمین

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، راساس مفاد اطلاعیه مورخ 1397/04/04 سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی فعالان بازار سرمایه کشور اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و یا خارجی مکلفند؛ ظرف مدت ۶ ماه و نهایتاً تا تاریخ 1397/10/05با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان"سجام"(نشانی اینترنتی:https://dara.csdiran.com/Sejam) نسبت به ورود اطلاعات خواسته شده و ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند. چراکه پس از تاریخ۱۳۹۷/۱۰/۰۵،روند ابطال واحدهای سرمایه گذاری شما تا زمان ثبت نام در سامانه سجام به تاخیر خواهد افتاد.

بدیهی است؛ در صورت عدم توجه، هیچ مسوولیتی متوجه مدیر صندوق، مدیر ثبت و یا شعب بانک ایران­ زمین نخواهد بود. اطلاعات بیشتر در این زمینه به شرح زیر است:
سجام چیست؟
سجام یک سامانه زیر ساختی در بازار سرمایه است که تمام فعالان این بازار از جمله دارندگان واحدهای سرمایه­گذاری صندوق بانک ایران­ زمین،فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند نمود
از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و محل اقامت دایمی­فرد ثبت شده و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات دارنده واحد سرمایه­گذاری صندوق و یا سهامداران ندارد
ثبت نام سرمایه­ گذاران در سامانه سجام از اوایل تیرماه ۱۳۹۷ آغاز شده است.
ضرورت ثبت نام در سامانه سجام:
درصورت عدم ثبت نام دارنده محترم واحد سرمایه­ گذاریصندوق بانک ایران زمین در سامانه سجام، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۰۵ به بعد روند ابطالواحدهای سرمایه گذاری شما تا زمان ثبت نام در سامانه سجام به تاخیر افتاده و قابلیت نقد شدن دارایی مربوطه منوط به ثبت نام در سامانه مزبور خواهد گردید.
نکات مهم ثبت­ نام در سامانه سجام:
خواهشمند است ثبت نام در سامانه سجام را به روزهای آخر موکول ننمایید چراکه امکان ایجاد مشکل در بارگذاری مدارک به دلیل حجم بالای مراجعه­ کنندگان وجود خواهد داشت.
پرداخت کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما از جمله سود واحدهای صندوق سرمایه­ گذاری بانک ایران زمین، سود نقدی دریافتی از شرکت­ها و … به شماره حساب اعلامی ­متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد. شما قادر خواهید بود هر زمان شماره حسابتان را حسب صلاحدید تغییر دهید.
پر کردن و تکمیل همه موارد خواسته شده الزامی نبوده و فقط موارد ستاره­ذدار باید تکمیل شود.
اگر علاقمند به ارائه اطلاعات درآمدی و یا دارایی­ های خود نیستید لزومی­ به افشای آنها نخواهد بود.
بعد از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه سجام و پذیرفتن تعهدات، استعلامات مربوط به اطلاعات هویتی، اطلاعات کدهای سهامداری و اطلاعات حساب بانکی شخص از مراجع ذیصلاح اخذ گردیده و در صورت تایید تا ۲۴ ساعت آینده، کد پیگیری ثبت نام در سامانه از طریق پیامک (SMS) برای شخص ارسال می ­شود.
ارسال پیامک به معنای انجام راستی آزمایی مطالب درج شده در سامانه است.
پس از دریافت کد پیگیری و از زمانی که شرکت سپرده گذاری اعلام نماید تا با همراه داشتن مدارک هویتی و جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید، شما ثبت نام شده در سامانه سجام­ محسوب می شود.
لازم به ذکر است؛ زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت از سوی شرکت سپرده گذاری و از طریق ارسال پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا