بانک رفاه

درآمد مشاع بانک صادرات ۷۹ درصد رشد کرد

کارنامه حجت اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در بهار ۱۴۰۰ نشان از ادامه تراز مثبت بانک و رشد ۷۹ درصدی درآمدهای مشاع بانک ناشی از تسهیلات پرداختی نسبت به بهار سال گذشته دارد. افزون بر اینکه این بانک ۵۳۷ میلیارد تومان درآمد نسبت به سود پرداختی به سپرده‌گذران داشته، این نکته مهم است که ۳۰ درصد از کل مانده سپرده بانک ماهیت بدون هزینه دارد.

به گزارش دنیای بانک، روند جذب سپرده‌ها و ترکیب درآمدهای مشاع بانک صادرات در پایان بهار امسال نشان می‌دهد که این بانک در تلاش برای کاهش قیمت تمام شده پول و سرعت بخشیدن در وصول مطالبات از بدهکاران دارد.

  • ترکیب سپرده‌های بانک صادرات

مانده سپرده‌های بانک یادشده در پایان بهار امسال با رشدی ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۳۶۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده که سهم سپرده‌های بدون هزینه شامل سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری ارزی و ریالی بانک ۳۰ درصد، سپرده‌های کوتاه‌مدت ویژه ۲۵ درصد، سپرده‌های یکساله و دوساله هر کدام ۱۳ درصد، گواهی سپرده ۳ درصد و سپرده سرمایه‌گذاری ارزی هم ۳ درصد بوده است.

بانک صادرات در بهار امسال بالغ بر ۶ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان سود به سپرده‌گذاران پرداخت کرده که از این مبلغ سهم سپرده‌های کوتاه‌مدت ۲۵ درصد، سپرده‌های بلندمدت یک و دوساله به ترتیب ۲۸ و ۱۹ درصد و گواهی سپرده هم ۲۱ درصد برآورد شده است.

جدول کارنامه بانک صادرات در جذب سپرده‌ها را در خرداد و بهار ۱۴۰۰ به میلیون ریال نشان می‌دهد.

[wpdatatable id=94 table_view=regular]

  • درآمدهای بانک صادرات از سود تسهیلات

بررسی‌های دنیای بانک نشان می‌دهد که مانده تسهیلات بانک یادشده در بهار امسال با رشدی ۸۹ درصدی نسبت به بهار سال گذشته به رقم ۲۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده که از این مبلغ سهم تسهیلات فروش اقساطی، جعاله و سلف ۱۸ درصد، خرید دین ۱۲ درصد، اعتبارات بابت بدهکاران اسنادی ۱۳ درصد، تسهیلات ارزی و قرض‌الحسنه هر کدام ۹۰ درصد بوده و ۳۰ درصد هم به تسهیلات سایر اختصاص داشته است.

این گزارش می‌افزاید: بانک صادرات در بهار امسال بالغ بر ۷ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات به دست آورده که ۲۳ درصد آن به سود تسهیلات فروش اقساطی، جعاله و سلف، ۲۰ درصد به تسهیلات خرید دین اختصاص دارد و سهم درآمد تسهیلات سایر هم ۴۱ درصد برآورد شده است.

جدول جزییات تسیهلات و درآمد مشاع بانک صادرات در خرداد و بهار ۱۴۰۰ را به میلیون ریال نشان می‌دهد.

[wpdatatable id=93 table_view=regular]

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا