بانک رفاه

دلارهای ایران را فوری آزاد کنید

به گزارش دنیای بانک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در حالی این درخواست را مطرح کرده که چند روز پیش، مدیرعامل بانک تجارت عراق در ایران با عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران قول آزادسازی دارایی‌های ارزی بلوکه شده ایران را داده بود.

همزمان با موضع‌گیری اخیر رئیس جمهور، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده در عراق گفت: ایران به حق خود می‌رسد و این فشارهای غیرمنطقی کاهش می‌یابد و امیدواریم این منابع جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی هزینه شود.

او در حاشیه نشست هم اندیشی کارآفرینان و تولیدکنندگان با وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی منابع ارزی از عراق نیز گفت: قرار است در این خصوص رییس بانک مرکزی به صورت مستند و دقیق اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: اما به طور کلی ایران به حق خود می‌رسد و این فشارهای غیرمنطقی کاهش می‌یابد و امیدواریم این منابع جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی هزینه شود.

پنجم اسفندماه امسال رییس کل بانک مرکزی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارشی از مذاکرت اخیر خود و توافق‌های به دست آمده با نمایندگان کره جنوبی، ژاپن، عراق و عمان در خصوص نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی ارائه کرد.

خبر گزارش همتی درباره آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران را اینجا بخوانید

 
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا