بانک رفاه

رشد ضعیف سود خالص بانک پاسارگاد

به گزارش دنیای بانک و بیمه، نگاهی به حساب سود و زیان بانک پاسارگاد به مدیرعاملی دکتر مجید قاسمی در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت از آن دارد که جمع درآمدهای مشاع بانک با رشدی ۲۷ درصدی مواجه شده اما سهم این بانک از درآمدهای مشاع کاهشی ۲۳ درصدی را تجربه کرده که دلیل آن افزایش ۳۵ درصدی سهم سود سپرده‌گذاران بوده که نمایانگر قیمت بالای تمام شده پول در بانک پاسارگاد دارد.

البته بانک پاسارگاد موفق شده تا درآمدهای غیرمشاع خود را در پایان آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش دهد که دلیل این میزان رشد درآمدهای مشاع بانک، افزایش ۶۶ درصدی سود فعالیت‌های غیرمشاع بانک، افزایش ۸۲ درصدی درآمدهای کارمزد، جهش ۴۰ درصدی درآمد از محل مبادلات ارزی و افزایش ۷۶ درصدی سایر درآمدها بوده که باعث شده مجموع درآمد بانک در پایان ۹ ماه نخست سال گذشته از ۲۸ هزار و ۴۰۹ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال به ۳۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال در پایان ۹ ماه ابتدایی امسال برسد.

از جمله نکات قابل ملاحظه در حساب سود و زیان بانک پاسارگاد سبقت رشد هزینه‌ها نسبت به رشد درآمدهاست به نحوی که جمع درآمدهای بانک ۲۹ درصد افزایش یافته اما جمع هزینه‌ها رشدی ۴۳ درصدی را تجربه کرده است. افزون بر اینکه بانک پاسارگاد با رشد ۸۰ درصدی سود قابل تخصیص در این مدت مواجه شده که به همین میزان بر اندوخته قانونی و سایر اندوخته‌های خود افزوده است و سود انباشته پایان دوره منتهی به ۹ ماهه نخست امسال با افزایشی ۸۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۸ هزار و ۴۱۵ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال رسیده است. نتیجه اینکه سود خالص هر سهم بانک پاسارگاد در پایان سال مالی ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۸۰ ریال برآورد شده که به تایید حسابرس رسیده ولیکن سود خالص هر سهم در ۹ ماه نخست امسال ۲۰۹ ریال محاسبه شده با این تفاوت که حسابرسی نشده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا