بانک رفاه

رشد ۷۵ درصدی فروش بیمه سامان در بهار ۱۴۰۰

به گزارش دنیای بیمه،میزان فروش بیمه سامان در خردادماه امسال با جهشی ۷۹ درصدی به ۱۸۹ میلیارد تومان رسیده که بالاترین سهم از این میزان فروش به رشته‌های بیمه زندگی اندوخته‌دار معادل ۳۱ درصد و درمان معادل ۳۴ درصد اختصاص دارد. نکته جالب اینکه تنها ۹ درصد از کل فروش بیمه سامان در ماه خرداد ۱۴۰۰ از محل بیمه‌های شخص ثالث بوده است.

  • خسارت پرداختی در ماه سوم

بیمه سامان در خردادماه امسال بالغ بر ۷۹ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که از این مبلغ ۴۴ درصد به پرونده‌های بیمه درمان و ۲۵ درصد هم مربوط به بیمه‌های زندگی اندوخته‌دار بوده است. رشد خسارت پرداختی این شرکت در ماه گذشته نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۳ درصد بوده که نشان می‌دهد رشد ماهانه خسارت پرداخت شده نسبت به حق بیمه تولید شده بیشتر بوده که باعث شده نسبت خسارت به حق بیمه در خرداد سال جاری به ۴۲ درصد برسد.

  • کارنامه ضرابیه در بهار ۱۴۰۰

بررسی‌های دنیای بیمه نشان می‌دهد که بیمه سامان به مدیرعاملی احمدرضا ضرابیه در فصل بهار امسال ۷۵ درصد بیشتر از فصل بهار پارسال فروش بیمه‌نامه داشته و کل حق بیمه تولیدی سه ماه نخست شرکت به حدود ۴۶۷ میلیارد تومان رسیده است. سهم رشته بیمه زندگی اندوخته‌دار ۳۶ درصد، درمان ۲۵ درصد، ثالث ۹ درصد و زندگی غیراندوخته‌دار ۷ برآورد می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: بیمه سامان در فصل بهار امسال بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که از این مبلغ ۴۶ درصد به پرونده‌های بیمه درمان و ۲۹ درصد هم به پرونده‌های بیمه زندگی اندوخته‌دار اختصاص داشته است. نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی بیمه سامان از ۴۵ درصد در بهار ۹۹ با سه پله بهبود به ۴۲ درصد در بهار ۱۴۰۰ رسیده است.

میزان فروش و خسارت پرداختی در خرداد ۱۴۰۰ و بهار ۱۴۰۰ بیمه سامان را در جدول ببینید. ارقام فروش و خسارت به میلیون ریال است

[wpdatatable id=66]

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا