بانک رفاه

رشد ۴۱ درصدی فروش بیمه البرز در سال ۹۹

به گزارش دنیای بانک، نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی بیمه البرز در پایان سال گذشته بر اساس آمارهای مقدماتی از میزان فروش بیمه‌نامه و خسارت‌های پرداخت شده به ۵۰ درصد می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن نسبت خسارت به حق بیمه این شرکت ۱۲ واحد درصد بهبود پیدا کرده است. چگونه ممکن است چنین اتفاقی در کارنامه بیمه البرز رخ داده باشد؟

از کل فروش بیمه البرز در سالی که گذشت، ۲۷ درصد در رشته بیمه درمان، ۲۵ درصد بیمه شخص ثالث، ۱۰ درصد در رشته بیمه آتش‌سوزی، ۷ درصد بیمه مسئولیت، ۹ درصد بدنه خودرو، ۵ درصد نفت و انرژی، ۴ درصد مهندسی و تنها ۳ درصد بیمه زندگی اندوخته‌دار بوده است. این در حالی است که از کل خسارت پرداخت شده بیمه البرز در سال گذشته ۳۴ درصد به ایفای تعهدات در رشته بیمه درمان، ۲۸ درصد بیمه شخص ثالث، ۶ درصد مسئولیت، ۷ درصد بیمه بدنه خودرو و ۵ درصد بیمه آتش‌سوزی بوده است.

این گزارش می‌افزاید: در صورتی که پرونده‌های خسارت رشته بیمه درمان توسط بیمه البرز دچار تاخیر در پرداخت نشده باشد، یک عامل کاهش محسوس نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی را می‌تواند در بهبود این شاخص در رشته بیمه درمان دانست که از ۹۴ درصد در سال ۹۸ به حدود ۶۲ درصد رسیده است. افزون بر اینکه نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در رشته شخص ثالث از ۷۳ درصد در سال ۹۸ به ۵۸ درصد در سال ۹۹۹ کاهش یافته است. با این حال همچنان پرتفوی بیمه البرز اتکای بالایی به ۲ رشته بیمه شخص ثالث و درمان دارد .

حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی بیمه البرز در پایان سال 1399 به تفکیک رشته‌های اصلی - ارقام به میلیون ریال

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا