ساختار بیمهگری بیمه ایران پوست میاندازد
مدیرعامل بیمه ایران اصلیترین هدف مدیران شرکت در دوران مدیریت فعلی را تمرکز بیشتر بر فرایند بیمهگری و تناسب آن با درخواستهای جدید بیمهگذاران عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، سید مجید بختیاری با بیان این مطلب در دومین جلسه شورای امور بیمهگری بیمه ایران که در شعبه سعدی برپا شد، گفت: بر همین اساس در بیمه ایران شورای امور بیمهگری را برای دستیابی به این مهم تشکیل دادیم تا با همفکری خبرگان و کارشناسان توانمند راهکارهای مناسب اصلاح و یا تغییر روند فعالیتها در بخش فنی بهدقت واکاوی و بررسی شود.
وی افزود: نیازهای بیمهای بیمهگذاران، امروزه بسیار فراتر از پیشبینی شرکتهای بیمهای است و این موضوع باید موردتوجه بخش فنی و بیمه گری صنعت بیمه قرار گیرد.
بختیاری با اشاره به اینکه بیتردید ما هنوز در اول این راه بزرگ هستیم، افزود: بهزودی با جمعبندی نظرات و دیدگاههای کارشناسی شیوهنامه جدید تدوین و اصلاحات یا تغییرات لازم در این خصوص انجام خواهد شد و از طریق معاونت فنی در شعب شرکت گسترش داده و آن را عملیاتی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: پیشفرضهای ما برای بهروزرسانی بخش فنی توجه ویژه به آموزش، پژوهش و تحقیق میدانی است. همچنین، در بخش بازاریابی به دنبال شناسایی نیازهای جدید بیمهگذاران بهمنظور طراحی بیمهنامههای جدید هستیم. البته چنانچه بیمهنامههای قدیم نیز به اصلاح نیاز داشته باشد آن را در دستور کار خواهیم گذاشت.
مدیرعامل بیمه ایران در خصوص تشکیل جلسات شورای امور بیمه گری در شعب نیز، تصریح کرد: شعب بیمه ایران در صف مقدم ارتباط با بیمهگذاران است از این رو با هدف آشنایی بیشتر با مشکلات شعب و بیمهگذاران، تصمیم گرفتیم جلسات این شورا را در شعب برگزار کنیم.
در ادامه این جلسه، مدیر شعبه سعدی درباره عملکرد این شعبه ارسال ۱۳۹۹ و سهماهه اول سال ۱۴۰۰ بهتفصیل توضیحاتی را ارائه کرد.
میرزایی که میزبانی این جلسه را در شعبه متبوعش بر عهده داشت درباره عملکرد دوران مدیریتش و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، گفت: حق بیمه صادرشده در سهماهه اول امسال شعبه سعدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی در جذب پرتفوی را نشان میدهد و میزان خسارت پرداختی نیز رشدی معادل ۲۴ درصد داشته است.
میرزایی در ادامه پیشنهادهایی در خصوص مهندسی مجدد فرایندها در بخش صدور و خسارت، بازنگری در نرخهای اعلامی به بیمهگذاران در شرایط رقابتی، آسیبشناسی و درخواست تفویض اختیار نرخ دهی و ارائه تخفیف از سوی مدیریتهای فنی به واحدهای اجرایی و تهیه دستورالعمل جامع فرایند وصول مطالبات از طریق اوراق خزانه ارائه کرد.
احمد صفرزاده، معاون فنی بیمه ایران و عباسعلی فراشیانی معاون امور استانها نیز در ادامه این جلسه ضمن استقبال از پیشنهادهای مدیر شعبه سعدی به تجزیهوتحلیل آمار و عملکرد شعبه سعدی پرداخته و رهنمودهایی برای ارتقای سطح عملکرد شعبه ارائه کردند.
عباسعلی فراشیانی، معاون امور استانها، منصور امیری، دبیر شورای فنی، لیلا زهره، مدیرکل بازاریابی، حسن شریفی، مدیر شعب استان تهران، سید سلیم بصام، مدیرکل بیمههای اموال، جهانگیر کرمی، مدیرکل بیمههای اتومبیل، مریم کاویانی مدیرکل حقوقی و امور قراردادها، محمد حضرتی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات، حسین روحی مدیرکل امور نمایندگان شرکت نیز در این جلسه حاضر بودند و نقطه نظرات خود درباره موضوعات مطرحشده را با اعضای شورا به اشتراک گذاشتند.
در پایان جلسه، مدیرعامل و هیئت همراه از شعبه سعدی و شعبه خسارت ثالث جانی و شعبه خسارت درمان بازدید به عمل آوردند