بانک رفاه

سهام بیمه البرز برای سومین بار روی میز فروش

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، «جعفر سبحانی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در مزایده خردادماه سازمان خصوصی سازی ۲۲ بنگاه از جمله شرکت های عمران و مسکن سازان ایران، سیلو، انبار مکانیزه، کشتارگاه و جایگاه های سوخت واگذار می شوند.
وی درباره واگذاری سهام دولت در بیمه های البرز و اتکایی امین نیز توضیح داد: سهام این دو شرکت اسفند ماه پارسال در بازار سرمایه عرضه شد اما چون خریداری نداشت دوباره در فهرست واگذاری ها قرار گرفت؛ بیمه البرز با قیمت پایه حدود ۸۵ میلیارد تومان در بورس و اتکایی امین با قیمت پایه حدود ۳۶ میلیارد تومان از طریق فرابورس عرضه خواهد شد.
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: مزایده دیگری ۱۹ تیرماه به ارزش ۹۳۰ میلیارد تومان برگزار خواهد شد که یکی از بنگاه های اصلی این مزایده سهام شرکت خدمات حمایت کشاورزی است.
** امسال ۶۳۰ بنگاه واگذار می شود
سبحانی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه هیات واگذاری در روزهای گذشته گفت: در این جلسه مقرر شد ۶۳۰ بنگاه مادر تخصصی متفاوت عرضه شود که واگذاری بیشتر آنها به صورت مزایده ای و برخی نیز از طریق بورس و فرابورس است.
وی تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی عزم جدی دارد تا تمام بنگاه های باقی مانده در فهرست واگذاری، مراحل قیمت گذاری و اعزام کارشناسان قیمت گذاری و تصویب در هیات واگذاری را طی کنند و واگذاری تمام بنگاههای باقیمانده به اتمام برسد.
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به رشد ۳٫۵ برابری واگذاری در دولت تدبیر و امید گفت: در دولت دوازدهم۱۰۰ درصد واگذاری بنگاه ها به بخش خصوصی واقعی بود و تلاش کردیم با ایجاد تسهیلاتی در زمینه نرخ فروش اقساطی و مدت بازپرداخت، بخش خصوصی قدرت و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و در مزایده ها شرکت کند.
وی توضیح داد: نرخ فروش اقساطی بنگاهها ۱۳ درصد است که بخش خصوصی می تواند آن را تا سه درصد کاهش دهد و از سوی دیگر می توانند مدت بازپرداخت تسهیلات را دو تا یک سوم افزایش دهند.
نخستین مزایده سال ۱۳۹۷، با حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهام قابل واگذاری شرکت ها و بنگاههای دولتی در ۲۸ فروردین ماه برگزار و ۱۲ بنگاه و شرکت دولتی عرضه شد که در آن ۷۷ تخته فرش و یک جایگاه سوخت به فروش رفت.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا