بانک رفاه

سود ۲۴میلیاردی بانک ملت درصورت‌های مالی

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، بانک ملت از صورت‌های مالی ۹ماهه خود(حسابرسی نشده) رونمایی کرد که این اقدام، مجوزی برای بازگشایی نماد این بانک در تابلوی بورس بود.


 بر اساس این صورت ها، در ۹ماهه اول امسال، در بخش درآمد فعالیت های مشاع، سود بانک ملت از تسهیلات اعطایی ۹هزار و ۸۸۹میلیارد تومان، سود حاصل از سپرده گذاری ها و سرمایه گذاری ها ۱۶۷۱میلیارد تومان بود. مجموع درآمدهای مشاع ۱۱هزار و ۵۵۵میلیارد تومان محاسبه شده است.

 اما سود علی الحساب پرداختی به سپرده گذاران ۱۱هزار و ۶۰۹میلیارد تومان بوده است، با این وجود در مقابل عنوان « کسری (مازاد) پرداختی به سپرده های سرمایه گذاری» عدد صفر درج شده است.

 در بخش درآمدهای غیرمشاع، سود و وجه التزام دریافتی (جریمه دیرکرد) ۲هزار و ۴۲۰میلیارد تومان، کارمزد دریافتی ۷۴۶میلیارد تومان و سایر درآمدها ۱۰۴میلیارد تومان ارزیابی شده است.

 طبق این گزارش، جمع درآمد غیرمشاع ۴هزار و ۲۰۸میلیارد تومان بوده است.

 اما در بخش هزینه ها، هزینه های اداری و عمومی ۲هزار و ۴۸۵میلیارد تومان، هزینه های مالی و سود پرداختی به سپرده های ارزی ۱۵۸۵میلیارد تومان و سایر هزینه ها ۵۴میلیارد و ۹۰۴میلیون تومان ثبت شده است.

 نکته جالب توجه عدم تعیین هزینه برای دو مولفه هزینه مطالبات مشکوک الوصول و هزینه مزایای بازنشستگی کارکنان (اکچوئری) است. در برابر این دو عنوان عدد صفر درج شده است.

 بانک ملت در صورت های مالی ۹ماهه سال گذشته ۲۹۶میلیارد تومان برای هزینه مطالبات مشکوک الوصول اعتبار ذخیره کرده بود اما در ۹ماهه اول امسال هیچ اعتباری پیش بینی نکرده است.

 سود خالص بانک ملت در ۹ماهه اول امسال ۲۴میلیارد و ۱۸میلیون تومان است،اما در صورتی که هزینه مطالبات مشکوک الوصول و اکچوئری هم محاسبه و در صورت هزینه ها درج می شد، قطعا این بانک در ۹ماهه اول امسال با زیان مواجه شده بود.  منبع: ایبِنا
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا