بانک رفاه

شفاف‌سازی بیمه کوثر درباره سود سهام

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، در این نامه با اشاره به عملکرد شرکت بیمه کوثر در نیمه نخست امسال آمده است: با توجه به عملکرد شش ماهه شرکت رویدادی که منجر به تغییرات با اهمیت در اطلاعات مالی این شرکت شود، رخ نداده است و آخرین پیش‌بینی منتشر شده به مبلغ ۲۲۹ ریال به ازای هر سهم برای سال مالی ۱۳۹۵ مورد تایید شرکت بیمه کوثر خواهد بود.

بیمه کوثر	 توضیحات تکمیلی در خصوص پیش بینی بودجه سال مالی ۱۳۹۵ (به پیوست)

 

گفتنی است مدیرعامل بیمه کوثر در مهرماه امسال با اشاره به عملکرد شرکت در شش ماهه نخست سال جاری گفت: پیش بینی ما برای فروش در سال جاری ۹۳۴میلیارد تومان است که تا کنون و در شش ماهه نخست سال ۵۹۷میلیارد تومان پرتفوی حاصل شده و بالغ بر ۶۰ درصد افزایش پرتفوی رقم خورده است.

وی گفت :در حوزه بیمه های زندگی در شش ماهه اول  سال ۹۴ ، ۵۱ میلیارد تومان بیمه نامه فروخته شد این در حالی است که میزان فروش در این رشته بیمه ای در شش ماهه نخست سال ۹۵ بالغ بر ۷۴میلیارد تومان است که در این رشته بیمه ای افزایش ۴۵درصدی فروش را تجربه کردیم.
 
مشعلچی با اشاره به اینکه نسبت خسارت بیمه کوثر در شش ماه اول سال ۹۴ ، ۴۷ درصد بوده از کاهش ۲ درصدی این نسبت در سال جاری خبر داد و گفت: نسبت خسارت بیمه کوثر در شش ماهه اول سال ۹۵ به ۴۵ درصد کاهش یافت.
 
وی در ادامه به ترکیب پرتفوی بیمه کوثر اشاره کرد و توضیح داد : ترکیب پرتفوی بیمه کوثر۶۱ درصد ثالث ، ۱۶ درصد درمان ، ۷درصد عمر و حوادث و ۷درصد عمرو سرمایه گذاری است که البته در نظر داریم بر روی بیمه های درمان ، عمر و سرمایه گذاری و مسوولیت تمرکز بیشتری داشته باشیم.
 
مشعلچی در ادامه از ارایه مدلی منحصر بفرد در رشته بیمه های درمان درآینده ای نزدیک از سوی بیمه کوثر خبر داد و گفت: در نظر داریم مدلی خاص برای بیمه درمان ارایه و به بازار مالی معرفی کنیم و بدین ترتیب ثابت کنیم که بیمه درمان نه تنها زیان ده نیست بلکه با مدیریت و ارزیابی ریسک بهینه می تواند نقطه عطف در سود آوری شرکتها باشد .
وی در باره  خصوص ترکیب سهامداران عمده شرکت بیمه کوثر و محدود بودن ترکیب پرتفوی به نیروهای مسلح و همچنین سوالی در خصوص نحوه اجرای حاکمت شرکتی در این شرکت گفت : سهامداران بیمه کوثر تا کنون هیچ دخالتی در اجرا نداشته اند و بدون جناح بندی و مرزبندی نقش سهامداری خود را ایفا کرده اند.
مشعلچی ضمن اشاره به برخی تحرکات سهامداران در برخی شرکتهای بیمه و بنگاههای اقتصادی خاطر نشان ساخت:این مساله را قبول دارم که در برخی شرکتهای بیمه رقابت کاذبی در میان سهامداران وجود دارد در خصوص خرید سهم بیشتر جهت نفوذ در هیات مدیره و اعمال نفوذ در تغییرات مدیریتی که به شدت به ثبات مدیریت در صنعت بیمه آسیب می رساند. وی تصریح کرد:قاطعانه می گویم که در میان سهامداران بیمه کوثر این رقابت کاذب وجود ندارد بلکه تلاش سهامداران در جهت هم افزایی و انسجام است. 
مدیر عامل بیمه کوثر در خصوص دخالت سهامداران و همچنین اعضاء هیات مدیره در اجرا که نافی اصول حاکمیت شرکتی است اذعان داشت:تصریح می کنم تا کنون هیچ ابلاغی که نشان دهنده دخالت در اجرا باشد از سوی هیات مدیره و ترکیب سهامداری به ما نشده است .
 
مشعلچی در خصوص کپتیو بودن فعالیت های بیمه کوثر تاکید کرد: اگر مجموعه نیروهای مسلح صرفا برای این گروه در صدد انجام کار بیمه ای بود امکان این کار با وجود صندوق بیمه ای نیروهای مسلح فراهم بود اما علت ورود این نهاد به فعالیت بیمه گری و تاسیس شرکت بیمه در راستای گسترش و توسعه صنعت بیمه در میان تمام اقشار صورت پذیرفته است.
 
 
وی با تاکید بر اینکه خدمات بیمه کوثر منحصر به قشر خاصی نیست ، تصریح کرد:البته برخی مواقع ممکن است نسبت به برخی سهامداران خدمات ویژه ای ارایه شود ایم این خدمات ویژه طرق محاسبات اکچوئری و ارزیابی ریسک انجام می شود.
 
 
 
 
مدیر عامل بیمه کوثر در ادامه گفت: بیمه کوثر طرح جدیدی تحت عنوان بیمه نامه وکالت در دستور کار دارد.
 
مشعلچی افزود: همانطور که اطلاع دارید بیمه وکالت چند سال پیش توسط یک شرکت بیمه ای ارایه شد که البته موفق نبود اما ما با مطالعاتی که انجام داده ایم و بر اساس بررسی های لازم، طرحی را به بیمه مرکزی ارایه کردیم که دارای تفاوتهای اساسی با طرح شرکت مذکور خواهد بود که در صورت کسب مجوز از بیمه مرکزی و قوه قضاییه به صورت گروهی ارایه می شود.
 
وی در بخش دیگری از نشست خبری به معرفی طرح بیمه ای "بهگر" بیمه کوثر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح مجوزهای لازم را اخذ کرده و مدتهاست آماده عرضه است اما متاسفانه حدود شش سال است به دلیل مهیا نبودن بسترهای لازم از سوی شرکت فناوران عرضه نشده است.
 
مشعلچی در ادامه از ارایه طرح های جدید بیمه ای از جمله در بخش بیمه نامه های زندگی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و افزود: یکی از برنامه های در دست اجرای بیمه کوثر تمرکز بر فروش ترکیبی است به طوری که در این روش در ازاء خرید یک بیمه نامه دو بیمه نامه دیگر نیز به صورت رایگان همزمان ارایه می شود و عملا سبب می گردد سهم فروش شرکت افزایش یافته علاوه براینکه تنوع رشته ای را به دنبال خواهد داشت.وی تصریح کرد: رویکرد تمرکز بر فروش بیمه نامه های ترکیبی مزیت های متنوعی را برای مشتری ایجاد می کند.
 
مدیرعامل شرکت خاطرنشان‌کرد: همکاری و حضور فعال سهام‌داران و ایفا درست و متعهدانه نقش سهام‌داری خود، سیاست‌گذاری اثربخش اعضای هیأت‌مدیره به‌عنوان نماینده سهام‌داران، بهره‌مندی از نیروهای‌متخصص و متعهد و نیز ساختار منسجم سازمانی و ثبات مدیریت ازجمله عوامل موفقیت شرکت در سال‌های گذشته بوده است.  مجید مشعلچی فیروزآبادی ارائه خدمات به آحاد جامعه و به‌ویژه به خانواده بزرگ نیروهای‌مسلح را از افتخارات شرکت برشمرد و بیان‌کرد: با ایجاد اتاق فکر و بهره‌مندی از نیروهای‌متخصص سعی داریم با افزایش پوشش‌های بیمه‌ای، ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری و با دریافت حق‌بیمه‌ای مناسب در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان و کاهش دغدغه‌های آن‌ها گام برداریم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توسعه پوشش‌های بیمه‌ای و نهادینه‌سازی فرهنگ بیمه بتوانیم در افزایش پرتفوی صنعت بیمه در حوزه بیمه‌های عمروسرمایه‌گذاری، درمان و مسئولیت نقش موثری را ایفا کنیم.  

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا