بانک رفاه

عرضه سهام بیمه ایران معین از سال آینده

مجتبی حیدری، مدیرعامل شرکت اتکایی بیمه ایران معین در یک نشست خبری با تشریح برنامه‌های این شرکت از افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد و اعلام کرد: سرمایه این شرکت در سال آینده تا افزایش می‌یابد و سهام بیمه ایران معین در سال آینده در فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش دنیای بانک و بیمه، این عضو هیات مدیره بیمه اتکایی ایران معین، سال 1401 را سال گذار از بیمه مناطق آزاد به بیمه‌گر اتکایی عنوان و با بیان اینکه هم اکنون این شرکت از حیث سرمایه ثبت شده، رتبه نخست را در بین شرکت‌های بیمه‌گر اتکایی در اختیار دارد افزود: در سال جاری به همه تعهدات در قبال بیمه‌گذاران عمل کرده‌ایم و گام‌های عملیاتی در حوزه فنی و نرم‌افزاری برای فعالیت در بازار بیمه اتکایی برداشته‌ایم.

او با اشاره به پرداخت خسارت به مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال ناشی از قرارداد سال‌های گذشته و واگذاری شعب مناطق آزاد به شرکت بیمه ایران اظهار کرد: تمامی نمایندگان طرف قرارداد بیمه ایران معین به شرکت بیمه ایران واگذار و تعهدات 4 هزار و 500 بیمه‌گذار در طرح بیمه زندگی مان هم به بیمه ایران انتقال یافته است.

حیدری با تاکید بر اینکه در دوره گذار بیمه ایران معین موفق به جذب 2 هزار و 600 میلیارد ریال بیمه اتکایی با ضریب خسارت پایین شده است، تاکید کرد: در سال جاری مجوز صدور بیمه تکافل از بیمه مرکزی و انتشار اوراق اتکایی اخذ شده و مراحل قانونی جهت عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس صورت گرفته که انتظار می‌رود در سال جاری نماد بیمه ایران معین در تابلوی بازار دوم فرابورس درج شود.

  • افزایش سرمایه در راه است

مدیرعامل بیمه اتکایی ایران معین با سرمایه ثبت شده 1250 میلیارد تومان در عین حال از تصمیم این شرکت برای افزایش سرمایه تا مبلغ 2000 میلیارد تومان خبر داد و در پاسخ به سوال خبرنگار ما اظهار کرد: افزایش سرمایه از محل سود انباشته و همچنین تجدید ارزیابی دارایی‌ها و قبل از عرضه سهام در فرابورس صورت می‌گیرد.

حیدری درباره سرنوشت کارکنان بیمه ایران معین پس از تغییر ماهیت فعالیت شرکت به بیمه‌گر اتکایی اظهار کرد: این قول را می‌دهم که هیچ شخصی بیکار نخواهد شد اما از آنجایی که بیمه ایران مجوز استخدام ندارد، تا آن زمان کارکنان فعلی بیمه ایران در شرکت‌های زیرمجموعه بیمه ایران جذب خواهند شد و جای نگرانی نیست.

او با ابزار امیدواری نسبت به چشم‌انداز بیمه ایران معین در سال آینده گفت: در حال برنامه‌ریزی برای شرایط ایده‌آل هستیم و در سال آینده با طراحی و اجرای مدل برنامه‌ریزی عملیاتی در صدد افزایش بازده سرمایه‌گذاری‌ها و ورود به بازار اتکایی بین‌المللی هستیم.

حیدری با اشاره به وصول 74 درصدی مطالبات معوق بیمه اتکایی ایران معین به صورت نقد، تاکید کرد: مبالغ وصول شده طبق آیین‌نامه 97 مصوب شورای عالی بیمه صرف سرمایه‌گذاری شده و که سبد سرمایه‌گذاری شرکت شامل سرمایه‌گذاری بلندمدت بانکی، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت و … شده و تیم سرمایه‌گذاری بیمه اتکایی ایران معین با استقلال کامل و بدون دخالت بیمه ایران اقدام به بهینه‌سازی سبد سرمایه‌گذاری در بازار سهام کرده که بازده خوبی را در سال جاری به دست آورده و سال آینده هم انتظار بازده مناسبی را داریم.

  • کاملا مستقل از بیمه ایران هستیم

مدیرعامل بیمه اتکایی ایران معین درباره سرنوشت تسویه حساب با نمایندگان این شرکت قبل از تغییر ماموریت خبر داد: کارمزد و مطالبات شبکه نمایندگان به محصول وصول مطالبات آنها از بیمه‌گذاران پرداخت شده و در حال پرداخت است.

این عضو هیات مدیره بیمه ایران معین در عین حال از استقلال 100 درصدی در انتصاب‌ها خبر داد و گفت: مبنای ما حفظ سرمایه انسانی با توجه به تغییر ماموریت در حوزه بازار اتکایی است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، بازنگری در خصوص احیای برند بیمه ایران معین در حوزه بازار اتکایی انجام خواهد شد.

حیدری همچنین اعلام کرد که تنها 20 درصد از کل پرتفوی این شرکت ناشی از پوشش اتکایی پرتفوی بیمه ایران بوده و 80 درصد دیگر ناشی از جذب حق بیمه در بازار بیمه صورت گرفته و در تصمیم‌گیری کاملا مستقل عمل می‌کنیم و نگاه پدر و فرزندی و یا مالکیتی ناشی از سهام بیمه ایران حاکم نیست، بلکه در جذب پرتفو کاملا ریسک آن سنجیده می‌شود.

  • چرا اتکایی شدیم؟

او در خصوص دلیل تغییر ماموریت بیمه ایران معین از شرکت فعال در مناطق آزاد به بیمه‌گر اتکایی اظهار کرد: مدیریت در بیمه ایران معین از مالکیت جداست و در حوزه مالکیت سهامدار تصمیم گرفت که با توجه به حذف معافیت مالیاتی در مناطق آزاد، این شرکت تغییر ماهیت دهد که اشکالی در آن نمی‌بینم.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایران معین تصریح کرد: بیمه ایران به عنوان سهامدار اصلی تصمیم به نگهداری بیمه ایران معین ندارد و می‌خواهد سهام آن را در بورس واگذار کند و از آنجا که سهم بیمه اتکایی اجباری کاهش یافته، حضور در بازار اتکایی کاملا منطقی است.

حیدری درباره برنامه سال آینده اظهار کرد: در سال گذشته بر اساس آخرین آمارها از بودجه پیش‌بینی شده جلوتر هستیم و برای سال آینده دستکم 40 درصد رشد فروش را پیش‌بینی کرده‌ایم.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا