بانک رفاه

علت شکست مکرر موسسات بیمه دربازاریابی

 در مورد سازمان ها و بنگاه های اقتصادی نیز این اتفاق رخ میدهد. شرکت های بیمه نیز بعنوان موسسه های اقتصادی که همچون یک سازمان زنده فرض می شوند به مرور زمان در معرض رشد و یا مرگ سازمانی قرار می گیرند .
وقتی سازمانها و شرکت ها بیمار میشوند، چه کسانی توانایی معالجه آنها را دارند!؟
مشاورین !!!!!
همانطوری که درمان بیماریهای مختلف اجزای بدن انسان نیاز به پزشکان متخصص رشته های پزشکی دارد، برای حل مشکلات و معضلات مختلف شرکت های بیمه نیاز به مشاورین متخصص رشته خاص دارد . بعنوان مثال مشکلات بازاریابی، مشاورین بازاریابی ، مشکلات حقوقی، مشاوران حقوقی و…
در هر حال هر مشکلی از طریق راه حل مربوط به آن بر طرف می شود. مشکلات بازاریابی بیمه نیز با راهکارهای بازاریابی حل و فصل می شوند.
برخی از شرکت های بیمه مدتهاست دچار در جازدگی از حیث کسب سهم بازار هستند.
البته مشکل ثابت بودن سهم بازار و یا کاهش آن به دلایل مختلفی وابسته است اما از هر دریچه ای به این مشکلات نگاه کنیم به یک مبدا میرسیم.«گاهی به تغییر مسیر برای اصلاح و رسیدن به هدف نیاز است.»
در بسیاری از مواقع ، گره هایی که در امور اجرایی و عملیاتی شرکت های بیمه زده شده یا زده میشوند دیگر بدست مدیران و کارشناسان مبدع این گره ها باز نخواهند شد و نیاز به کمک گرفتن از دانش و تجربه مشاورین بیرون از سازمان وجود دارد .
واقعیت اینست که روش های بازاریابی و خدمات دهی دربازار بیمه بقدری فرسوده و از مد افتاده شده که دیگر بوسیله آن روش ها امکان گشودن گره های بازاریابی و تعامل به شیوه های جدید به بیمه گذاران وجود ندارد .برای ماندن در بازار و تداوم حیات شرکت های بیمه نیاز به « طرح نو در انداختن» وجود دارد. از منظر شما بعنوان یک فعال بازار بیمه چه طرح نویی برای گشودن گره های بسته بازاریابی شرکت های بیمه میتوان پیشنهاد کرد؟/ کارشناس ریسک و بیمه

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا