بانک رفاه

هشدار بیمه مرکزی به هموطنان

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای این سازمان با بیان این موضوع افزود: براساس مفاد ماده ۲ آیین نامه کارگزاری رسمی بیمه، انجام فعالیت مشاوره خدمات بیمه ای و پیگیری خسارت بر عهده کارگزاران رسمی بیمه است.
همچنین طبق ماده ۱ آیین نامه شماره ۸۵ مصوب شورای عالی بیمه، فعالیت در زمینه بررسی علت بروز حادثه، تعیین مقدار خسارت، تشخیص میزان تعهد بیمه گر و مذاکره برای تعدیل و تسویه خسارت بیمه ای بر عهده ارزیاب خسارت بیمه ای است اما این در حالی است که هم اکنون برخی از شرکت ها و موسسات بدون اخذ هر گونه مجوز قانونی یا داشتن پروانه فعالیت رسمی بصورت غیر مجاز در این زمینه فعالیت می نمایند و این امر باعث بروز مشکلات  متعدد و تشویش اذهان عموم جامعه به ویژه بیمه گذاران شده است.  
وی در ادامه با توجه به روند افزایش فعالیت این قبیل شرکت ها و موسسات در فضای مجازی گفت: هموطنان گرامی در سراسر کشور به ویژه بیمه گذاران شرکت های بیمه و مراجعه کنندگان به صندوق تأمین خسارت های بدنی برای انجام و اخذ هر گونه خدمات مشاوره بیمه ای و ارزیابی خسارت باید به کارگزاران رسمی بیمه و ارزیابان خسارت که دارای مجوز و پروانه فعالیت رسمی از بیمه مرکزی هستند، مراجعه نمایند.
رضایی تاکید کرد: در اجرای ماده ۱ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری و به منظور حفظ سلامت بازار بیمه کشور ، بیمه مرکزی بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود اقدامات لازم برای برخورد با شرکت ها و موسسات یاد شده به عمل خواهد آورد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا