بانک رفاه

هیات مدیره سرمد «تاجگردون» را برکنار کرد

اعضای هیات مدیره بیمه سرمد به دلیل حاشیه‌های سیاسی و همچنین دریافت حقوق‌ نجومی، غلامرضا تاجگردون مدیرعامل این شرکت را برکنار کرد. تاجگردون که ۲۷ اسفندماه سال گذشته به مدیرعاملی این شرکت منصوب شده بود، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ عزل شد تا مسئولیت مدیریت شرکت تا اطلاع ثانوی به مهدی مهدوی سپرده شد که پیش از این هم مدیرعامل شرکت بود و هم اکنون قائم مقام بیمه سرمد است.

یکی از دلایل عزل تاجگردون افشای دریافت حقوق به ترتیب ۷۳ و ۸۵ میلیون تومانی در دو ماه نخست سال بوده که هیات مدیره شرکت می‌گوید: این پرداخت مورد تایید نیست.

به گزارش دنیای بیمه، هیئت‌مدیره بیمه سرمد، در پاسخ به حواشی پیش‌آمده در خصوص افشای فیش حقوق غلامرضا تاجگردون مدیرعامل این شرکت در خبرگزاری فارس، با انتشار صورت‌جلسه هیئت‌مدیره مبنی بر عزل مدیرعامل واکنش نشان داد.

طی اعلام هیئت‌مدیره بیمه سرمد، اعضای هیئت‌مدیره پس از دریافت اطلاعات متعدد در خصوص حواشی آقای تاجگردون از طریق حراست بانک صادرات و حراست بیمه مرکزی در تاریخ ۱۸ خرداد نسبت به تنظیم صورت‌جلسه عزل او اقدام کرده و سیر مراحل قانونی آن قبل از انتشار این اخبار در حال اجرا بوده است.

هیئت‌مدیره بیمه سرمد در خصوص افشای فیش حقوقی مدیرعامل، ضمن تائید مجموع مبالغ دریافت شده، می‌گویند: این فیش بر اساس اطلاعات واریزی بانک، ظاهراً طراحی‌شده و فیش‌های حقوقی پرسنل به لحاظ طراحی ظاهری بدین شکل نبوده و حتی مهر آن قدیمی است. هیئت‌مدیره بیمه سرمد، با ابراز تأسف از اتفاقات پیش‌آمده اعلام کرد کاش این فیش منتشر نمی‌شد تا موضوع از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری می‌شد.

ماجرای حقوق ۸۵ میلیون تومانی

خبرگزاری فارس گزارش داد: پس از گذشت کمتر از سه ماه از حضور تاجگردون در بیمه سرمد، فیش حقوقی منتشر شده او در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری نشان می‌دهد که او در این دو ماه به ترتیب ۷۳ و ۸۵ میلیون تومان به‌عنوان حقوق در این دو ماه دریافت کرده است. این گزارش می‌افزاید: تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس دهم که اعتبارنامه‌اش برای در مجلس یازدهم با رأی قاطع نمایندگان رد و از حضور در مجلس باز ماند، اواخر اسفند سال گذشته به‌عنوان مدیرعامل بیمه سرمد وابسته به بانک صادرات منصوب شد.

حالا پس از گذشت کمتر از سه ماه از حضور تاجگردون در بیمه سرمد، فیش حقوقی منتشرشده او در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری نشان می‌دهد که او در این دو ماه به ترتیب ۷۳ و ۸۵ میلیون تومان به‌عنوان حقوق در این دو ماه دریافت کرده است.

راز برکناری تاجگردون

راز پول هم گزارش داد: غلامرضا تاجگردون که در وقت اضافه‌ی اسفندماه سال گذشته با لابی بانک صادرات به ترکیب مدیریتی بیمه سرمد اضافه شد، حالا به دلیل حواشی سیاسی و مالی از این شرکت کنار می‌رود. در جلسه‌ای اضطراری روز ۱۸ خردادماه هیئت‌مدیره بیمه سرمد نسبت به عزل غلامرضا تاجگردون اقدام کرده و مدارک و مستندات خود را نیز برای بیمه مرکزی ارسال کرده است.

ظاهراً حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در سال گذشته در جلسه‌ای با اعضای هیئت‌مدیره بیمه سرمد غلامرضا تاجگردون را به‌عنوان گزینه مناسبی برای مدیرعاملی معرفی می‌کند و وی را فرد شایسته‌ای برای افزایش توان مدیریتی بیمه سرمد عنوان می‌کند، اما حالا با گذشت کمتر از ۳ ماه از این انتخاب و انتصاب، تاجگردون بدون کارنامه از سرمد اخراج شده است.

سید محمد یمنی عضو هیئت‌مدیره بیمه سرمد در خصوص عزل تاجگردون از این شرکت بیمه‌ای اذعان دارد که او شرکت را مبتلابه حواشی سیاسی کرده است و ادامه این روند به نفع برند بیمه سرمد نبود.

عضو هیئت‌مدیره بیمه سرمد بابیان اینکه افزایش ۱۴ درصدی نسبت خسارت و کاهش ۵۰ درصدی پرتفوی از دیگر شاخص‌هایی است که از سوی هیئت‌مدیره موردبررسی قرارگرفته است گفت: در ماه‌های ابتدایی امسال پرتفوی شرکت به ۲۷۸ میلیارد تومان رسیده درحالی‌که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده بودجه ۵۰ درصد عقب‌مانده است.

او با اشاره به اینکه تاجگردون ۱۷ نفر از آشنایان خود از شهر گچساران را به استخدام بیمه سرمد درآورده است گفت یکی از نزدیکان وی نیز در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه به‌عنوان قائم‌مقام استخدام شده بود.

یمنی با انتقاد از حواشی ایجادشده برای بیمه سرمد به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی در پاسخ به انتشار فیش حقوقی وی اذعان کرد که این دریافتی مورد تائید هیئت‌مدیره نبوده است و به همین دلیل نیز هیئت‌مدیره به موضوع ورود کرد. این در حالی است که حقوق مدیرعامل به استناد اساسنامه شرکت باید با تائید و پذیرش هیئت‌مدیره تنظیم شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عزل مدیرعامل، بیمه سرمد را با حواشی از سوی سهام‌دار عمده که مدیرعامل را معرفی کرده بود مواجه نخواهد کرد، اذعان کرد که هیئت‌مدیره بیمه سرمد مستقل است. یمنی در پاسخ به این پرسش که در زمان پذیرش پیشنهاد مدیرعامل بانک صادرات برای مدیرعاملی تاجگردون نیز هیئت‌مدیره این استقلال را داشت؟ عنوان کرد که این پیشنهاد از سوی صیدی مطرح شد و موردپذیرش قرار گرفت اما هیئت‌مدیره بیمه سرمد احساس کرد که شرکت به پایگاهی سیاسی تبدیل‌شده است و با توجه به موضوعاتی که در زمینه حقوق و سایر موارد ایجادشده بود به همین دلیل مدیرعامل را عزل کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا بانک صادرات از این عزل مطلع یا با آن موافق است اظهار بی‌اطلاعی کرد. وی در پاسخ به این پرسش که حقوق سایر مدیران یا اعضا در این شرکت بیمه‌ای چقدر است گفت که حقوق مدیران این شرکت کمتر از ۳۰ میلیون تومان است.

وی در خصوص عملکرد چندماهه اخیر عنوان کرد که هیئت‌مدیره با فشارهایی برای انعقاد قراردادهایی در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و انرژی مواجه بوده که آن‌ها را نپذیرفته است. یمنی در پاسخ به این پرسش که آیا سه ماه زمان برای ارزیابی عملکرد مدیریتی زمان مناسبی است عنوان کرد برای یک چهره اقتصادی، سیاسی که دارای ارتباطات مطلوبی است این زمان کافی به نظر می‌رسد، ضمن اینکه در این مدت مدیریت نتوانسته پرتفوی مطلوبی برای شرکت جذب کند.

.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا