بانک رفاه

پرش بلند بیمه کوثر با جهش سود آفرینی

به گزارش دنیای بیمه، بر اساس صورت‌های مالی و حساب سود و زیان حسابرسی نشده شرکت بیمه کوثر در پایان شهریورماه امسال، سود خالص این شرکت از یک هزار و ۲۴۷ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال در نیمه نخست پارسال با پرشی ۷۵۳ درصدی به رقم ۱۰ هزار و ۶۴۱ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال در نیمه نخست سال جاری افزایش یافته است. این در حالی است که سهامداران بیمه کوثر در پایان سال گذشته شاهد سود خالص ۲ هزار و ۴۵۳ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریالی بوده‌اند.

سود انباشته بیمه کوثر با سرمایه ۳ هزار و ۵۳۷ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریالی در پایان شهریورماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۴۲ درصد رشد داشته و به ۹ هزار و ۸۳۶ ملیارد و ۹۸۷ میلیون ریال رسیده است. دلیل اصلی سود آفرینی بیمه کوثر در شش ماه ابتدای امسال دستیابی به سودی معادل ۱۳ هزار و ۳۸۴ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال ناشی از درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی  بوده است.

پرونده بیمه‌گری بیمه کوثر

بررسی‌های دنیای بیمه نشاندهنده این است که حق بیمه تولیدی بیمه کوثر در مدت یادشده با رشدی ۳۴ درصدی به ۱۸ هزار و ۵۷۷ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال رسیده و میزان خسارت پرداخت شده به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان هم با رشدی ۵۲ درصدی بیش از ۸ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال برآورد شده است. نتیجه اینکه هزینه خسارت بیمه کوثر در نیمه نخست امسال با احتساب خسارت پرداخت شده و ذخایر گرفته شده بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

این شرکت در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال حق بیمه فروخته و میزان فروش احتمالی این شرکت در نیمه دوم امسال ۱۷ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال برآورد می‌شود و به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود بیمه کوثر تا پایان امسال بتواند رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند و بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال فروش بیمه‌نامه داشته باشد.

افزایش خیره‌کننده موجودی نقد

ترازنامه بیمه کوثر هم نمایانگر رشد ۷۴۵ درصدی موجودی نقد این شرکت در پایان شهریور سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است افزون بر اینکه سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت بیمه کوثر هم ۱۵۵ درصد رشد کرده و از سوی دیگر میزان دارایی این شرکت در مقایسه با پارسال با رشدی ۶۸ درصدی مواجه شده و به بیش از ۶۴ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

جریان سودآفرینی بیمه کوثر

از مجموع ۱۳ هزار و ۳۸۴ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال سود ناشی از سرمایه‌گذاری بیمه کوثر در نیمه نخست امسال، ۱۲ هزار و ۹۳۷ میلیارد و ۸۵۶ میلون ریال آن ناشی از سود معاملات سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی و ۱۷۳ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال هم از محل سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی بوده و جمع سود این شرکت از محل سپرده‌گذاری بانکی اندکی بیش از ۲۴۶ هزار میلیارد ریال بوده است. نکته مهم اینکه بیمه کوثر هیچ سرمایه‌گذاری بابت مشارکت در طرح‌ها، اجرای عملیات عمرانی و ساختمانی، املاک و مستغلات ندارد.

چشم‌انداز آینده بیمه کوثر

هیات مدیره بیمه کوثر اعلام کرده که ایجاد پرتفوی متوازن از نقطه نظر کیفی و کمی، ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی و کیفی‌سازی شبکه فروش، استمرار کسب سطح یک توانگری مالی در صنعت بیمه و دریافت مجوز قبولی اتکایی و همچنین توجه و بهبود فرایندهای توسعه و نگهداشت منابع انسانی را در اولویت خود قرار داده است.

 
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا