بانک رفاه

پلیس فتا: حساب بانکی‌تان را اجاره ندهید

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با تاکید براینکه چیزی به عنوان اجاره کارت بانکی نداریم، گفت: اگر کسی کارت بانکی‌اش را اجاره می‌دهد مطئمن باشد که از کارت وی برای مقاصد مجرمانه استفاده شده و اولین کسی که مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد مالک حساب است. این هشدار جدی سرهنگ رامین پاشایی است که از مردم می‌خواهد حساب بانکی‌شان را اجاره ندهند.

به گزارش دنیای بانک، سرهنگ رامین پاشایی افزود: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین پلیس فتا، قوه قضاییه و بانک مرکزی برای برخورد با سوءاستفاده از حساب‌های بانکی ایجاد شده است.

وی با اشاره به انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی اعلام کرد: ما با پدیده‌ای به نام اجاره کارت بانکی روبرو بودیم، این کار آفتی بود که امنیت روانی و اقتصادی جامعه را تهدید می‌کند چرا که بیش از ۹۰ درصد کارت‌هایی که اجاره داده می‌شود برای مقاصد مجرمانه از جمله شرط‌بندی و قمار، کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، کلاهبرداری در حوزه خرید و فروش آنلاین است. بیشتر فروشگاههای اینترنتی که اقدام به کلاهبرداری می‌کنند اغلب از کارت‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به هماهنگی بین پلیس فتا قوه قضاییه و بانک مرکزی گفت: با هماهنگی ایجاد شده بین این دستگاه‌ها به سرعت این افراد مجرم شناسایی می‌شوند و با هماهنگی مرجع قضایی و پلیس فتا و همکاری بانک مرکزی این حساب‌ها مسدود می‌شود.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد که فرد مبادرت به اجاره کارت بانک کرده؛ در صورتی که محرز شود این کار با اطلاع شخص و عمدا صورت گرفته و سرقت حساب انجام نشده است، تمام حساب‌های این شخص برای جلوگیری از این اقدام مجرمانه مسدود می‌شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا