بانک رفاه

پیروزی بانک ملت حقانیت نظام را ثابت کرد

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، وی با اشاره به مشارکت بانک ملت در طرح های بزرگ ملی، این بانک را بازوی اجرایی توانمند نظام در اجرای طرح های بزرگ خواند و یادآور شد: بانک ملت در به ثمرنشستن فازهای مختلف پارس جنوبی در عسلویه، نقش بسزا و تاثیرگذاری داشته و با حمایت های مالی خود، به بهره برداری از فازهای مختلف این پروژه عظیم کمک کرده است.

رستگار با یادآوری نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، به تشکیل کمیته های اقتصاد مقاومتی در بانک ملت و تشکیل جلسات متعدد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بانک ملت آمادگی دارد با حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات دانش محور، به تحقق سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی کمک کند.
مدیرعامل بانک ملت از آمادگی این بانک برای همکاری با مجلس در زمینه های مختلف به ویژه بحث اقتصاد مقاومتی خبر داد.
همچنین با افزایش یک میلیاردی؛ تراکنش های مالی بانک ملت در سال گذشته به مرز ۵ میلیارد تراکنش رسید.سهم تراکنش های سال۹۴ از کل تراکنش های این بانک در ۱۳ سال گذشته، بیش از ۳۰درصد بوده است.
تغییرات صورت گرفته در ابزارهای مورد استفاده سامانه متمرکز بانک ملت شامل دیسک های جدید، مدل جدیدی از ماشین مین فریم و نهایتا تغییر نسخه سیستم عامل و پایگاه داده، باعث ایجاد وضعیت پایداری ۱۰۰ درصدی در پاسخگویی سامانه متمرکز این بانک در تمامی کانال های حضوری و غیرحضوری شده است.
مدیر عامل بانک ملت همچنین مهاجرت از بانکداری متمرکز corbanking به مدل های روز دنیا را ارزشمند خواند.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، وی افزود : شعار جدید بانک"بانکی با اندیشه جهانی" و برگرفته از فکر و خواست همه همکاران در سراسر کشور است و به گونه ای هوشمندانه انتخاب شده است.
مدیرعامل بانک ملت گفت : هدایت منابع بانکی به سمت بخش واقعی و تولیدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است.
رستگار گفت : در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و براساس برنامه های دولت تدبیر و امید، به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاستهای راهنمای عمل بانک ملت باید در دستور کار قرار گیرد.وی افزود : این سیاستها مبنای عمل بانک ملت به عنوان بزرگترین بانک کشور در نیل به  اقتصاد ملی مقاوم، مستحکم و شکوفاست و تمامی بخش های بانک باید به نحوی عمل کنند که بانک در مسیر تقویت زیرساختهای یک اقتصاد درونزا و برون گرا، پویا و پیشرو، عدالت بنیان و متکی به دانش و فن آوری گام بردارد.
رستگار افزود : بانکها در شکل گیری اقتصاد ملی قوی و با پشتوانه محکم که مصون از آسیب ها و تلاطم ها و به دور از وابستگی های بیرونی باشد دارای نقش بسزایی هستند و بانک ملت در این زمینه نیز پیشگام و سرآمد عمل خواهد کرد.وی اعلام کرد : به این منظور تداوم فعالیت نظام مند کارگروه اقتصاد مقاومتی (به عنوان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی) در بانک و تبیین سیاستهای ابلاغی و نظارت بر اجرای آن از سوی این کارگروه ، ضروری است.
همچنین لازم است علاوه بر ارزیابی مستمر از نحوه اجرای سیاستهای راهنما، گزارش هایی نیز در دوره های سه ماهه از پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در بانک تهیه و ارائه شود. 
رئوس کلی سیاستهای راهنمای بانک ملت جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به این شرح است:
۱ ـ تامین مالی فعالیت ها و طرح های زیرساختی و کلیدی اقتصاد ملی به منظور تکمیل زنجیر اقتصادی مزیت دار کشور
۲ ـ ارتقاء سطح مناسبات، مراودات و کیفیت خدمات بانکداری بین الملل با هدف تسهیل فعالیتهای بانکی و مالی تجار ایرانی به منظور افزایش حجم صادرات کشور و کسب سهم بیشتر از بازارهای جهانی.
۳ ـ تسهیل مبادلات مالی و بانکی بین المللی، به منظور ورود منابع مالی و سرمایه های خارجی جهت احیاء و بهره برداری از ظرفیت های بخش های مختلف اقتصادی کشور، به ویژه در معاملات خارجی با شرط انتقال فن آوری.
۴ـ هدایت منابع مالی و اعتباری به سمت بخش واقعی اقتصاد از طریق ارائه تسهیلات به بخش های مختلف تولیدی.
۵ـ تامین و تجهیز منابع مالی مورد نیاز فعالیت ها و طرح های دانش بنیان و فعالیت های مرتبط با بخش های مهم حساس اقتصادی.
۶ـ هدایت تسهیلات پرداختی بانک به سمت بخش های مولد اقتصادی، به ویژه سرمایه گذاری های دارای بازدهی های چندگانه با توجه به اهداف اقتصادی و اجتماعی ملی.
۷ـ افزایش قدرت و توان اعتباری بانک از طریق جذب منابع کم هزینه و وصول مطالبات معوق با هدف احیاء بخش های اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری.
۸ـ استفاده بهینه از کلیه منابع راهبردی بانک، ارتقاء سطح بازدهی شرکت ها، افزایش سطح بهره وری و مدیریت یکپارچه هزینه ها.
۹ـ اعمال دقیق و جدی ساز و کارهای نظارتی و مبارزه با پولشویی با هدف ارتقاء سطح سلامت مالی و اقتصادی.
۱۰ـ متناسب سازی محصولات، خدمات بانک و آسان سازی فرایندها و عملیات بانکی برای پاسخ گویی به نیازهای مختلف مشتریان با نگاه ویژه به بنگاه ها و صنایع خرد و متوسط تولیدی. منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا