بانک رفاه

چشم‌انداز ۲ هزار میلیاردی فروش در بیمه کوثر

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، مجید مشعلچی فیروزآبادی در نشست خود با اصحاب رسانه به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس شرکت بیمه کوثر گفت: قرار است در انتهای برنامه ۵ ساله ششم ضریب نفوذ بیمه در کشور به عدد هفت برسد. این عدد یعنی چیزی در حدود سه برابر وضع موجود به نحوی که از ضریب نفود ۳٫۲ به عدد ۷ برسیم. 

وی افزود: برای رسیدن به این ضریب نفود، الزامات و محورهایی وجود دارد که بدون توجه جدی تحقق این موضوع کاملا غیر ممکن است.
مدیرعامل بیمه کوثر اولین الزام رسیدن به افزایش ضریب نفود در صنعت بیمه را اجرای طرح های نوین و نوآوری در صنعت بیمه معرفی کرد و افزود: توجه به مسائل فرهنگی و گسترش فرهنگ بیمه در کشور، توسعه و تکمیل زیرساخت های صنعت بیمه شامل آی تی، فناوری های نوین، فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ، پرداختن به موضوعات ساختاری همچون شبکه فروش و نیروی انسانی نیز از دیگر الزامات افزایش ضریب نفوذ در صنعت بیمه است. 
مشعلچی نقش رسانه ها را در گسترش فرهنگ بیمه و پر رنگ کردن نقش آفرینی نیروی انسانی متخصص و کارآمد در این صنعت را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: نقش اطلاع رسانی، تبلیغات و آگاهی بخشی فعالیت ها در صنعت بیمه از سوی رسانه ها بر کسی پوشیده نیست. 
وی گفت: وقتی در برنامه ۵ ساله ششم که از سوی دولت نیز ابلاغ شده و از میان آن همه سیاست ها و راهبردها تنها یک صفحه را به صنعت بیمه اختصاص داده‌اند یعنی اینکه این صنعت باید خودش برای خودش فکری کند.
وی ابراز امیدواری کرد مجموعه ای متشکل از بیمه مرکزی، شبکه فروش، پژوهشکده بیمه، شرکت های بیمه ای و خبرنگاران به توسعه کسب و کارهای مرتبط با صنعت بیمه در کشور کمک نمایند. 
مدیرعامل بیمه کوثر به افق چشم انداز این شرکت در آینده نیز اشاره کرد و گفت: شرکت بیمه کوثر ششمین شرکت برتر صنعت بیمه ای در کشور محسوب می شود. میزان فروش این شرکت در سال گذشته ۱۱۲۵ میلیارد تومان بود که با این عدد بیمه کوثر وارد باشگاه هزار میلیارد تومانی بیمه های کشور شد که هدفگذاری امسال شرکت عبور از عدد فروش ۱۴۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون با فروش شش ماه سالجاری شرکت یعنی ۹۰۵ میلیارد تومان؛ بیش از ۶۰ درصد آن محقق شده است.
مشعلچی فیروزآبادی سهم بیمه کوثر را از سهم بازار بیمه، عدد ۳٫۹ اعلام کرد و گفت: فعالیت یکهزار شبکه فروش در قالب های مختلف و متنوع و اشتغال به کار حدود ۷۰۰ نفر در این شرکت نشان می دهد که برای رسیدن به عدد ۱۴۰۰ میلیارد تومان فروش در سال جاری هر شخص فعال در بیمه کوثر می تواند تا ۲ میلیارد تومان فروش داشته باشد. 
وی به رتبه اول شرکت بیمه کوثر در سالنامه صنعت بیمه در بحث بهره وری اشاره کرد و گفت: شرکت بیمه کوثر در بخش سودآوری در سرمایه گذاری سومین شرکت بیمه کشور شناخته شده و در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر کشور نیز به رتبه ۹۳ دست یافته است. 
مشعلچی فیروزآبادی ادامه داد: فروش حدود ۳۵ درصد بیمه شخص ثالث، ۲۲ درصد بیمه های زندگی، ۷٫۵ درصد بیمه آتش سوزی و ۱۸ درصد درمان در شرکت بیمه کوثر نشان از این دارد که این شرکت بهترین ترکیب پرتفو را در اختیار دارد.  
مدیرعامل شرکت بیمه کوثر هم چنین ترکیب کارکنان فعال در این شرکت را یکی از جوان ترین شرکت های صنعت بیمه دانست و اظهار داشت: با تلاش و همت تمامی کارکنان بیمه کوثر و اجرای برنامه های توسعه ای چشم انداز فروش در این شرکت به عدد ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا