کارنامه فروردین ۹۷ کشاورز در بیمه دی
![](https://www.donyayebank.ir/wp-content/uploads/old_site/354329715834573.jpg)
به گزارش دنیای بانک و بیمه، شرکت بیمه دی که هم اکنون محمد رضا کشاورز، سکان هدایت آن را بر عهده دارد، از سال گذشته مسئولیت بیمه تکمیل درمان خانواده شهدا و افراد معرفی شده از سوی بنیاد شهید را عهدهدار شده و مسئولیت پرداخت حق بیمه آنها با دولت است. برآوردها نشان میدهد که هنوز این شرکت از دولت طلبکار است و در مقابل در پی وقوع سیل در روزهای نخستین امسال، مدیرعامل این شرکت دستور داده تا پرداخت خسارتهای بیمهگذاران سریعتر پرداخت شود. سنگینی کفه خسارتهای پرداخت شده نسبت به حق بیمه تولیدی در رشته تکمیل درمان قابل تامل است هرچند انتظار میرود این ضریب خسارت شرکت بیمه در ماههای آینده مطلوبتر شود.
از مجموع حق بیمهای که این شرکت در فروردین امسال صادر کرده، سهم رشته بیمه تکمیل درمان ۲۹ درصد، رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده و سرنشین ۳۴ درصد، بیمه مسئولیت ۱۹ درصد، بیمه بدنه خودرو ۶ درصد و بیمههای آتشسوزی و همچنین زندگی ۶ درصد برآورد میشود.سهم رشته بیمه تکمیل درمان اما از خسارت پرداختی شرکت بیمه دی در فروردین امسال ۹۷ درصد اعلام شده است.
عملکرد شرکت بیمه دی در فروردین ۱۳۹۸ – ارقام به میلیون ریال است |
||||||
رشته بیمهای | حق بیمه صادره | سهم (درصد) | خسارت پرداختی | سهم (درصد) | اختلاف | ضریب خسارت |
درمان | ۵۱,۵۶۳ | ۲۹ | ۱,۱۹۳,۲۳۹ | ۹۷ | 1,141,676- | ۲۳۱۴ |
ثالث – اجباری | ۵۲,۷۳۳ | ۳۰ | ۱۵,۱۸۳ | ۱ | 37,550 | ۲۹ |
ثالث – مازاد و دیه | ۸۷۰ | ۰ | ۲۳ | ۰ | 847 | ۰ |
حوادث سرنشین | ۶,۹۵۰ | ۴ | ۱۶۳ | ۰ | 6,787 | ۲ |
بدنه خودرو | ۸,۵۳۴ | ۵ | ۴,۲۴۷ | ۰ | 4,287 | ۵۰ |
آتشسوزی | ۹,۷۳۸ | ۶ | ۴,۳۵۵ | ۰ | 5,383 | ۴۵ |
باربری | ۵۲۷ | ۰ | ۰ | ۰ | 527 | ۰ |
مسئولیت | ۳۲,۶۹۹ | ۱۹ | ۷,۶۴۶ | ۱ | 25,053 | ۲۳ |
مهندسی | ۳۲۵ | ۰ | ۹ | ۰ | 316 | ۳ |
کشتی | ۸۳۲ | ۰ | ۰ | ۰ | 832 | ۰ |
هواپیما | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | – | ۰ |
نفت و انرژی | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | – | ۰ |
حوادث | ۱۲۰ | ۰ | ۷۸ | ۰ | 42 | ۶۵ |
اعتباری | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | – | ۰ |
زندگی – اندوختهدار | ۱۰,۰۹۶ | ۶ | ۱,۲۰۲ | ۰ | 8,894 | ۱۲ |
زندگی – غیر اندوختهدار | ۵۴ | ۰ | ۲,۳۰۵ | ۰ | 2,251- | ۴۲۶۹ |
پول | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | – | ۰ |
سایر | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | – | ۰ |
شاخص کل | ۱۷۵,۰۴۱ | ۱۰۰ | ۱,۲۲۸,۴۵۰ | ۱۰۰ | 1,053,409- | ۷۰۲ |
www.donyayebimeh.ir پایگاه خبری و تحلیلی دنیای بانک و بیمه |
هم اکنون محمد رضا کشاورز، سکان هدایت بیمه دی را بر عهده دارد. این شرکت بیمه ای از سال ۱۳۸۸ در زمره شرکت های فرابورسی قرار گرفته و نماد آن در بازار دوم داد و ستد می شود. مدیران شرکت بیمه دی امیدوارند امسال با صفر کردن زیان انباشته ناشی از سال های قبل، این شرکت را به سودآوری برسانند و نماد معاملاتی آن به بازار اول فرابورس منتقل شود.
بیمه دی در یک نگاه
شرکت بیمه دی (سهامی عام) در سال ۱۳۸۳ با اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی ایران و شورای عالی بیمه، با شماره ثبت ۲۴۱۵۱۱ در اداره ثبت شرکتهای تهران به منظور ارایه خدمات بیمهای در رشتههای مختلف به ثبت رسید. این شرکت با بهرهمندی از کارشناسان متخصص و متبحر صنعت بیمه و همچنین گسترش شبکه فروش خود در تمامی نقاط کشور با سرلوحه قراردادن شعار تعهد، تخصص و نوآوری به طور مستمر سعی در ارایه خدمات بهینه و مطلوب به بیمهگذاران خود را نموده است.
بیانیه ماموریت
اطمینان و آرامش خاطر جامعه با راهکارهای نو از راه جبران یا کاهش مخاطرات
چشمانداز
پدیده محبوب مشتریان و پربازدهترین شرکت صنعت بیمه
ارزشها
- سلامت
- انسجام سازمانی
- حرفهایگری
اهداف راهبردی
تجهیز منابع سرمایهگذاری برای دسترسی به سودآوری پایدار
منشور اخلاقی سازمانی
کلیه فعالان صنعت بیمه به اصول اخلاقی زیر متعهد هستند:
الف) پایبندی به مقررات و تعهدات
- احترام و توصیه به رعایت قانون و مقررات و عدم تلاش برای بیاثر کردن آنها،
- برخورد با همکاران و واسطههایی که از طرق غیراخلاقی از جمله پرداخت رشوه به بازاریابی میپردازند؛
- عدم چشمپوشی نسبت به تخلف دیگران و همکاری برای کاستن هرگونه فساد؛
- پایبندی به قول و تعهد خود و وفاداری به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد، چه آشکار باشد چه پنهان؛
- پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است؛
- رعایت و حمایت از رقابت آزاد و عادلانه و پیروزی از اصول بیمه گری، به ویژه در تعیین نرخ و شرایط؛
ب) عدالت و انصاف
- تعیین دستمزد همکاران به صورت منصفانه و پرداخت کارمزد نمایندگان و کارگزاران طبق ضوابط؛
- رفتار منصفانه با مشتریان و طرفهای تجاری در همه جوانب؛
- پرهیز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاری با ابزار غیراخلاقی و غیرصادقانه؛
- تعیین نرخ حقبیمه بر پایه اصول فنی، معقول، منصفانه و درخور شرایط بیمه بدون تاثیر از رقبا؛
ج) شفافیت و صداقت
- صداقت و راستی در مبادله اطلاعات و نیز خودداری از عرضه گزارشهای فریبدهنده، پنهانکاری و حذف هدفمند برخی از اطلاعات؛
- خودداری از ارائه اطلاعات نادرست در تبلیغات و اطلاعرسانی؛
- انتشار مستمر اطلاعات دقیق مالی و ویژگیهای حرفهای خود به صورت واقعی؛
- اطلاعرسانی به موقع به بیمهگذاران نسبت به بروز هر گونه تغییرات موثر در ادای تعهدات؛
- توجیه کامل مشتریان نسبت به شرایط پوشش بیمه و محدودیتهای دریافت خسارت؛
- برقراری روابط شفاف با مشتری به گونهای که امکان هیچ نوع سوءاستفاده نباشد؛
د) حفظ کرامت انسانی
- خودداری از تقدیم و دریافت هدیه و برگزاری بیش از حد برنامههای سرگرمی و تفریحی برای طرفهای تجاری؛
- انتخاب همکارانی که به اصول اخلاق حرفهای متعهدند و از هر گونه آلودگی به ارتشا و پرداختهای غیرموجه مبرا میباشند؛
- محترم دانستن و حفظ حریم خصوصی مشتریان؛ همکاران ورقبا؛
ه) رعایت حقوق اجتماعی
- احترام به منزلت و حقوق انسانی و شهروندی افراد و پاسداری از آن؛
- احترام به فرهنگ، آداب، رسوم و اعتقادات مشتریان؛
- سلوک و عدم کینهتوزی با منتقدانی که سخن از نقض قانون و مقررات میگویند و عملکردها را نقد میکنند؛
- مقابله با پولشویی و هر گونه فعالیت دیگری که پشتیبان بزههای سازمان یافته باشد؛
- پاسداری از طبیعت، محیط زیست و توسعه پایدار؛
- همکاری با سازمانهای مردم نهاد و حمایت از آن دسته از تدابیر عمومی که سبب تقویت توسعه صنعت بیمه میشد؛
- پذیرش شکایت مشتریان و نظارت مقامات مجاز؛
- احترام به حقوق مالکیت مادی و معنوی رقیبان.